Festool voorafscheider

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Is zo'n voorafscheider een waardevolle aanvulling op jouw stofzuiger? Zelf heb ik het al eens overwogen, maar voor hetzelfde geld heb ik ook een hoop stofzakken. Verder word de stofzuiger zo hoog met die afscheider erop.
Zelf heb ik de CTM midi en gebruik de stofzuiger voornamelijk op mijn schuurmachines. Een enkele keer sluit ik de schaafmachine of mijn zaaftafel op de CTM aan. Gemiddeld gebruik ik zo'n 4 stofzakken per jaar.
Ik gebruik hem omdat-ie goed past onder de MFT/3 met VL en uitbreiding. Goed voor twee zaagmachies en wisselend Andere machines. De zakken kun je vaker gebruiken, of zelfs achterwege laten. Mijn Midi staat er dus naast…
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer76

Chrisss

Nieuw lid
17 feb 2023
10
5
Nijmegen
Zeker bij klussen op locatie waar ook gesloopt moet worden, is zo'n voorafscheider eigenlijk onmisbaar.
Zo'n stofzak zit anders veel te snel vol of je moet eerst met een bezem de grote stukken bij elkaar rapen en apart afvoeren.
Ik kan al de hele klus van 2 weken met veel sloopwerk af met 1 bak van de voorafscheider.
Die is nu voor bijna de helft gevuld, dat wil je echt niet allemaal in je stofzak hebben...
Ook de zuigkracht blijft beter omdat de stofzak nog bijna helemaal leeg is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.