@Robert Hardwoodie. Als u bedoeld met invallende cirkelzaag een invalzaag, dan is dat juist niet de ideale hybride.
Dat is de gewone cirkelzaag. Als u nu nog uw gezongheid serieus neemt, neem er dan een die het beste afzuigt.
Nee, ik bedoel precies wat u ook bedoelt
denk dat de afzuiging bij beide zagen erg goed is, maar misschien bij de invalzaag net wat beter ivm de gesloten kap. Maar weten doe ik het niet.
Ik zou ze idd beide er maar mooi op laten zitten, als je de skills hebt kan je je zo wel eens behelpen. Die k85, heeft een aparte hendel bij de aan/uit knop zitten om de zaag te laten invallen, en een aparte knop/hendeltje voor de beschermkap uit het zicht te trekken, zodat je daar geen ruzie mee hoeft te maken met het starten van je snede.Ik kan dit allemaal met mijn ts75 en ervaar ook geen problemen als ik dit doe, de paralelgeleider zat er zelfs standaard bij (combinatie actie). Schulpen van balken van 6cm dik doet die ook fluitend met het panther blad. Verder invallen met een gewone cirkelzaag kan natuurlijk zonder spouwmes en de beschermkap houd je met de andere hand open of die haal je er ook af? Het hoeft maar 1 keer fout te gaan....
Zat te bedenken dat ik de beschermkap van een normale cirkelzaag ook vaak vervloekte, die moet eerst tegen het object aan en dan door duwen. Een invalszaag heeft hier geen last van de kap hoeft er niet afgeduwd te worden je duwt de zaag uit de behuizing.[..]
Laatst bewerkt: