Festool ts55 valt terug in toeren

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
367
159
Eindhoven
Sinds een paar dagen valt mijn festool Invalzaag steeds terug in vermogen. Als hij aangaat is dat meestal op vol vermogen, na een paar meter zagen draait hij steeds langzamer en hapert. De terugval is niet helemaal te vergelijken met de terugval in toeren die weleens voorkomt bij overbelasting. Ook een andere kabel is niet de oplossing. Wat zou dit kunnen zijn?
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Ik heb dat probleem ook een keer gehad
Lang verhaal maar hij is uiteindelijk 3 terug geweest naar festool en bleek het uiteindelijk de printplaat te zijn
De mijne was alleen 2 jaar oud
Dus misschien zijn de koolborstels het probleem wel
Succes en hou ons op de hoogte
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Koolborstels geloof ik niet die worden bij festool als ze te ver versleten zijn van het anker afgedrukt.
door een kunstof pennetje met veertje.
hij doet dan niks meer.
 

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
367
159
Eindhoven
Ik heb vandaag de koolborstels vervangen, paar meter gezaagd en het probleem doet zich nu niet voor, even afwachten.

Koolborstels zagen er niet versleten uit, binnenkant vd behuizing was wel stoffiger dan ik had verwacht.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Wat ook wel eens wil is dat door vuil de koolborstels blijven hangen. Zijn dan niet versleten maar raken het anker dan niet goed.
ook als ze vervangen zijn het klemplaatje niet is weggebogen.
 

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
367
159
Eindhoven
Probleem is toch nog niet verholpen. Van de week moest ik een paar platen corian zagen, het toerental wilde ik omlaag draaien, het toerental knopje is wel te draaien maar geeft geen verandering in toeren. Af en toe valt de zaag toch weer terug, ik hoop dat daar het probleem zit, hij gaat binnenkort uit elkaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.