Ik weet dat deze thread al wat ouder is maar ik wilde er nog wel wat aan bijdragen. De info hier heeft mij namelijk ook (deels) geholpen.
Ik wilde een Makita RT001G (
RT001GZ15 - XGT 40 V Max Boven- en kantenfrees) koppelen aan een Festool stofzuiger CLEANTEC CTL 26 E (
Festool Stofzuiger CTL 26 E CLEANTEC online) waar, op dat moment nog, een D 27/32x3,5m-AS/CTR slang (
Afzuigslang D 27/32x3,5m-AS/CTR) aan zat.
Dit paste helaas niet aangezien de mond van de slang een zo goed als even grote diameter had als de plastic stofafzuigonderdeel van de Makita. Ik heb toen een 40mm plastic 'mof' (
Martens overschuifmof grijs 2x manchet 40x40 mm | GAMMA) gekocht. Daar paste het Makitaonderdeel perfect in. De mond van de Festool stofzuigslang daarentegen was te klein waardoor deze er te los in zat. Ik heb dit geprobeerd op te lossen door een overgangsstuk rubber 40 x 30 mm (
GAMMA | Martens Overgangsstuk Rubber 40 x 30 mm kopen? | rioolbuizen-hulpstukken) te kopen. Het rubber paste perfect in de mof maar maakte de doorgang net te smal voor de mond van de stofzuigerslang. Wellicht dat dit met wat wegsnijden van de binnenkant van het overgangsstuk had gewerkt maar dat werd mij teveel gedoe en leek mij ook niet bevorderlijk voor de luchtstroom.
De oplossing voor mij was uiteindelijk het kopen van een Festool D36x3,5m-AS/CTR (
Afzuigslang D36x3,5m-AS/CTR). Het plastic Makitaonderdeel paste daar perfect in. Hierdoor heb ik de mof niet meer nodig en kan de frees aangesloten worden op de stofzuiger.
Ik heb nog wat foto's toegevoegd van de verschillende onderdelen.