Festool op de Bouwbeurs 2025

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.323
3.729
Hoe zagen die oude blaadjes van bosch en makita er uit? Die black & decker u-schacht blaadjes zijn er nog. Ik heb daar nog een paar machientjes mee. De rest is volgens mij allemaal t-schacht tegenwoordig.

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.328
365
Goeree-Overflakkee
Als je dikke decoupeerzaagbladen wilt, kan je onderstaande kiezen :LOL:. Hiermee kan je ook best kleine bochten maken. Geen idee of dit vergelijkbaar is met die van festool. Ik gebruik zelf voor kleine bochten (in dun materiaal) een heel kort blad van CMT (HCS 76x1.4x20TPI bocht/fijn).
1754636215081.png 1754636545253.png
Ben alleen benieuwd hoe goed die werken in een ander merk decoupeerzaag
Waarom denk je dat dit uitmaakt?

Bijlagen

• 1754636550334.png
    1754636550334.png
    30,9 KB · Weergaven: 1

John1969

Post veel
10 jul 2023
908
530
‘s-Hertogenbosch
Toen ik in ‘96 m’n PS2E van FESTO kocht) jazeker nog met blauwe clips op de systaiers, in m’n onderhandelingen een paar doosjes met zaagbladen bij geritseld voor weinig… Volle prijs was toen al boven fl 5,— per zaagje 😭. Veel plezier met dat machien gehad, kreeg alleen altijd last van m’n hand en pols. Ik heb niet echt van die kolenschoppen en ben tot de conclusie gekomen dat het lijf van een PS2E op den duur niet fijn is.
Genoeg over het apparaat…. De zaagbladen waren conisch geslepen en uitermate geschikt voor bochtenwerk en weinig splinters.
Vandaag kauw ik de gaten erin met dat wat voor handen is met de zaag aan de onderkant ( niet zichtzijde) en als het heel netjes moet worden gaat er de frees nog een keer door heen.
Moraal van het verhaal: moet het heel netjes in één keer zijn de zaagjes duurder…..
Groetjes John

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.666
3.635
Gaanderen
Hoe zagen die oude blaadjes van bosch en makita er uit? Die black & decker u-schacht blaadjes zijn er nog. Ik heb daar nog een paar machientjes mee. De rest is volgens mij allemaal t-schacht tegenwoordig.
De oude van Bosch zien er vrijwel gelijk kwa vorm uit als de nieuwe, alleen een stuk smaller. De oude makita weet ik niet meer zeker, iets met gaatjes maar anders dan B&D

Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.666
3.635
Gaanderen
Toen ik in ‘96 m’n PS2E van FESTO kocht) jazeker nog met blauwe clips op de systaiers, in m’n onderhandelingen een paar doosjes met zaagbladen bij geritseld voor weinig… Volle prijs was toen al boven fl 5,— per zaagje 😭. Veel plezier met dat machien gehad, kreeg alleen altijd last van m’n hand en pols. Ik heb niet echt van die kolenschoppen en ben tot de conclusie gekomen dat het lijf van een PS2E op den duur niet fijn is.
Genoeg over het apparaat…. De zaagbladen waren conisch geslepen en uitermate geschikt voor bochtenwerk en weinig splinters.
Vandaag kauw ik de gaten erin met dat wat voor handen is met de zaag aan de onderkant ( niet zichtzijde) en als het heel netjes moet worden gaat er de frees nog een keer door heen.
Moraal van het verhaal: moet het heel netjes in één keer zijn de zaagjes duurder…..
Groetjes John
Ik vind de ps2e een topper en gebruik hem nog steeds. Geen enkel probleem met vasthouden, heb inderdaad geen kleine handen maar zeker geen kolenschoppen.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.