Festool handgreepfrees

ArcösS

Actieve deelnemer
27 jan 2013
90
4
Festool heeft een handig freesje om handgrepen uit te frezen. Alleen vind ik €100 voor die enkele keren best veel geld. Kent hier iemand een alternatief voor? Online vind ik niet veel terug. Met een enkel radiusfreesje heb ik nog geprobeerd, maar was er uiteindelijk niet zo tevreden over. De 1ste x gaat goed, maar de andere zijde neemt de afronding als referentie.
Kan een afbeelding zijn van handboor, boormachine en tekst



Alle reacties:
99
 

Baardmans

Actieve deelnemer
5 sep 2018
48
44
deze
Misschien bedoel je zoiets? Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb hem in mijn favorieten staan. Wie weet heb ik hem ooit nodig.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.844
900
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Is dit niet gewoon een vingernagelfrees met een bepaalde radius? Worden ook gebruikt om reel seats (vliegenhengels) uit te frezen. Wellicht is deze radius niet standaard (dat is die voor reel seats ook niet) en is ie daarom aan de prijs?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.711
2.573
Gaanderen
Henk waar vliegvissen allemaal niet goed voor is. Ik dacht ook meteen aan een frees voor rail seats. In het verleden ben ik daar eens mee bezig geweest. Als je zoekt op convex routerbit of reelseat router bit dan kom je een eind. Waarbij de laatste zoekopdracht je wel een hogere prijs zal geven. Ik heb de zoek gegevens van toen niet meer maar deze wel gevonden. Wel zal je dan met een kopieering moeten werken. Zoeken met google lens of zoiets zal misschien een nog goedkoper resultaat opleveren.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.118
2.616
Je kan een lagertje met een 1/2 binnendiameter op het asje van je frees lijmen met studlock. Blijft prima zitten en je kan met een mal werken.
 

jorisvh

Post veel
de Festool heeft een lager, de CMT en de Bosch niet.
niet dat dat het prijsverschil verklaart, maar zonder lager zie ik niet goed hoe je die gebruikt voor bvb een ronde greep

aanvulling: