Festool ets ec 150 /5 gekocht

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ik heb vandaag een nieuwe schuurmachine Festool ets ec 150/5 binnen gekregen. En nu ben ik toch aan het twijfelen gegaan met de aankoop.

Ik heb deze gekocht ook naar aanleiding van een You Tube filmpje
deze man verwerkte dun fineer en zijn besluit is de 5 versie geworden.

Nu lees ik hier en daar toch ook veel over de 3 versie.
Zijn de verschillen in schuuruitslag echt zo groot of praat je dan in schuuruitslag voor spuitwerk.
Daarnaast bezit ik nog een RTS 400.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.745
2.601
Gaanderen
Ik zou nu ook een 5 mm schuuruitslag nemen. Maar ik heb ook de 3 mm et2e. Schuur gewoon de laatste stap met je RTS 400.
In feite zijn je schuur rondjes 2 mm groter dan bij de 3 mm versie. Ik denk dat het zeer weing uitmaakt in het eindresultaat. Ik heb een mirka kloon met 5 mm uitslag (metabo) die ik voor grofwerk gebruik.
Ik zou voor fineerwerk nooit de 5 mm versie nemen. Je kiest voor een 5 mm schuuruitslag voor snelheid en als je veel wilt afnemen. Dat is bij fineer niet het geval. (tenzij je het wilt verwijderen)
 
  • Leuk
Waarderingen: Nova

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ik zou nu ook een 5 mm schuuruitslag nemen. Maar ik heb ook de 3 mm et2e. Schuur gewoon de laatste stap met je RTS 400.
In feite zijn je schuur rondjes 2 mm groter dan bij de 3 mm versie. Ik denk dat het zeer weing uitmaakt in het eindresultaat. Ik heb een mirka kloon met 5 mm uitslag (metabo) die ik voor grofwerk gebruik.
Ik zou voor fineerwerk nooit de 5 mm versie nemen. Je kiest voor een 5 mm schuuruitslag voor snelheid en als je veel wilt afnemen. Dat is bij fineer niet het geval. (tenzij je het wilt verwijderen)
Ik heb deze eigenlijk ook gekocht om Valchromat te schuren, met fineer werk ik eigenlijk niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.