Festool domino xl 700 begeeft het

Svs

Nieuw lid
8 apr 2021
5
0
Putte
Hallo allemaal, ik heb een festool domino xl 700, een paar jaar oud. Maar nog niet echt extreem veel gebruikt. Vandaag was ik bezig, en na 3 gaten hoorde ik een doffe plof. En gedaan met frezen. Heeft iemand van jullie dit ook al eens gehad, en weten jullie mss wat er stuk kan zijn. Ik heb toestel paar uur later nog eens getest, maar zonder resultaat.
Ik heb het toestel uit mekaar gehaald, en ik denk de printplaat met condensator. Maar dat is helemaal dicht gegoten met plastic. Ik kan deze apart bestellen, maar is een kleine maand wachten. Hopelijk iemand die mij raad kan geven.
Alvast bedankt
Sven

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
770
157
Stiens
- Geen (verlengde) garantie?
- Weet je zeker dat er niet ook nog een zekering in zit?
(Vraagt iemand die zelf helemaal niet gruwelijk handig is.)

Svs

Nieuw lid
8 apr 2021
5
0
Putte
- Geen (verlengde) garantie?
- Weet je zeker dat er niet ook nog een zekering in zit?
(Vraagt iemand die zelf helemaal niet gruwelijk handig is.)
Nee garantie is natuurlijk verlopen. Heb ook gezien naar zekering. Maar niet gevonden. Ook niet op onderdelen lijst, spijtig genoeg. Ik denk condensator, maar die zin ingegoten in plastic

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
128
20
Barendrecht
gewoon n aar festool gaan. apparaat wordt gratis onderzocht, prijsopogave en indien gerepareerd ook weer getest en gekeurd. mijn ervaring is dat de kosten altijd meevallen

• Leuk
Waarderingen: Emilio

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.352
3.465
Gaanderen
De vraag is of een prijsopgaaf gratis is als je al een prijsopgave krijgt. Toen ik nog dealer van Festool was werden er vaste reparatieprijzen gehanteerd. Je krijgt dan nagenoeg een nieuwe machine. Klanten vonden de prijzen niet altijd meevallen. Bij grote reparatie kwam er wel een prijsopgaaf en als je niet accoord ging met een prijsopgaaf krijg je de machine ongerepareerd uit elkaar terug en moet je de verzendkosten betalen.
Het kan zijn dat er zaken veranderd zijn maar dit was de gang van zaken. Niet alleen bij festool maar bij veel andere merken ook.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.951
3.516
Ik blijf het treurig vinden, dat ze die machines niet met een stukje fatsoenlijke elektronica uitrusten. Als je ziet hoeveel verder goede machines worden weggegooid omdat er een printje met een kostprijs van misschien 10 euro kapot gaat. Zelf knip ik het er gewoon tussen uit, maar bij veel mensen verdwijnt zo'n machine uiteindelijk op de stort. En die printjes worden het liefst dicht gegoten, zodat ze niet te repareren zijn. En een vervangingsprintje moet dan de helft van de nieuwprijs van zo'n machine kosten.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.951
3.516
Bij festool DE geven ze aan dat dat printje gewoon op voorraad is. Je moet dan alleen iemand hebben die het in duitsland voor je wil bestellen. En het daarna over de grens weer op de bus wil doen. Ben je 60 euro kwijt. Dat lijkt me de machine nog wel waard.

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.338
354
Heelsum
Een vriend van mij had het zelfde, die is naar festool gegaan. Ik buiten garantie gratis gerepareerd omdat dit een bekend probleem is.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.