Festool d36 twist lock slang aansluiten op Domino

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
214
88
Rijswijk
Hi Allen,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Domino. Deze zou ik graag op mijn stofzuigerslang aansluiten.
De slang is een Festool d36 slang.
Zie hier een voorbeeld van de aansluiting van de slang. D 36 DM-AS/CT Aansluitmof antistatisch
Deze gaat dus over de aansluiting van de ts55 bijvoorbeeld. Echter is deze veel te groot voor de Domino.

Ik dacht dat er wel een verloopstuk zou zijn zodat ik het kan (laten) 3D printen.

Heeft toevallig iemand een 3D bestand van deze koppeling? Ik kan hem namelijk niet vinden op Thingiverse.

Mvg,
Luc
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Deze werkt op de oude 36 mm slang, en op de slang voor de zuigers met automatische filterreiniging. Ik neem aan dat hij ook op de rechte d36 slang met de vergrendeling past. En ik denk dat het dezelfde is als stefanV toont.
link
Persoonlijk vind ik de 27mm slang comfortabeler werken met de domino en schuurmachines.
 

luk knops

Actieve deelnemer
10 nov 2012
138
4
Roosdaal (België)
Hi Allen,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Domino. Deze zou ik graag op mijn stofzuigerslang aansluiten.
De slang is een Festool d36 slang.
Zie hier een voorbeeld van de aansluiting van de slang. D 36 DM-AS/CT Aansluitmof antistatisch
Deze gaat dus over de aansluiting van de ts55 bijvoorbeeld. Echter is deze veel te groot voor de Domino.

Ik dacht dat er wel een verloopstuk zou zijn zodat ik het kan (laten) 3D printen.

Heeft toevallig iemand een 3D bestand van deze koppeling? Ik kan hem namelijk niet vinden op Thingiverse.

Mvg,
Luc
Hallo,

kun je ook vinden op Alli.... verschillende moffen die je kunt bijsnijden;
Groetjes,
Luk.
 

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
214
88
Rijswijk
Ik had een verloopstuk laten printen, alleen die paste dus niet in de d36 aansluiting. Ze hadden namelijk ongeveer dezelfde omtrek.
Nu heb ik een stukje 50mm buis pvc aan gelijmd, en de kant van de stofzuigerslang heb ik een 45 graden afgeschuind zodat de slang mooi er in glijdt.

Het is geen mooie oplossing, maar het werkt goed.
image.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: luk knops

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.