Festool black friday deals?

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Nu geloof ik helemaal niet zo in dat Black Friday gebeuren dat het echt voordeliger is, en Festool doet geloof ik ook nooit wat in de aanbieding,

Maar niet geschoten is altijd mis, dus weet iemand of er Black Friday deals zijn voor Festool spullen?

Ik wil graag een CTL Midi stofzuiger aanschaffen. In Duitsland 380 euro. Dus moeten die deals eigenlijk al onder die prijs gaan wil het interessant zijn.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Ik heb in 14 jaar nog geen een BF-aanbieding van Festool voorbij zien komen (mss een uitzondering - een tijdelijke actie in de VS voor een model schuurmachine dat nergens anders verkocht werd).
 

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
368
121
Enschede
Ik heb de afgelopen jaren uberhaupt weinig tot geen aanbiedingen gezien van gewilde A-merk producten.
Meestal is het de zooi, waar merken en winkels toch vanaf moeten. Restanten, uitlopende modellen en slecht verkopende producten.

Ik doe persoonlijk in ieder geval geen moeite meer om aanbiedingen te zoeken tijdens deze dagen.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Nog nooit een aanbieding tegen gekomen die de lager is dan de standaard prijs bij Rubart.de kijk daar eens
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik denk niet dat je veel acties met Festool kunt verwachten. Ik heb laatst 2 oud collega's gesproken die gaan stoppen met dit merk. Er valt niets meer aan te verdienen. Van andere heb ik vernomen dat ze wel Festool verkopen maar liever een ander merk. In het verleden heb ik dit fenomeen vaker meegemaakt. Voor zover ik me herinner liep dit uit op lagere kwaliteit. Wie is dan de winnaar?
Dit alles gezegd hebbende ik ben zeer tevreden over mijn Festool machines.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
ik weet dat de nonpaintstore.nl al wel een aanloop naar BF aanbiedingen mail heeft gestuurd.
ik heb geen aandelen of welke vorm van connectie met de shop.
Dat zijn eigenlijk nooit echt aanbiedingen. Ze roepen heel hard dat ze fantastische aanbiedingen hebben, maar dat zijn zo goed als altijd nog hogere prijzen dan de normale prijzen bij andere NL clubs.
 

Keeswest

Actieve deelnemer
6 mei 2019
108
5
Zaanstad
Ik denk niet dat je veel acties met Festool kunt verwachten. Ik heb laatst 2 oud collega's gesproken die gaan stoppen met dit merk. Er valt niets meer aan te verdienen.
Wat is de reden dat er niks aan te verdienen valt?
Te weinig verkocht? Of misschien te weinig marge?
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
Wat ik laatst begreep van mijn lokale dealer, is dat ze aan het eind van het jaar een bonus krijgen van Festool naar rato van het aantal verkochte machines. En als lokale handelaar (met winkel op een goede locatie, verkooppersoneel, service etc) is het niet te doen om tegen de internetjongens te concurreren, die o.a. met alleen orderpickpersoneel kan werken (zonder inhoudelijke kennis dus goedkoper qua uurloon) en vaak op een minder dure locatie zitten. Hij moet het dus hebben van klanten die graag een paar tientjes meer uitgeven voor de service en het feit dat ze als ze vastlopen meteen kunnen binnenlopen.
Maar dan verkoop je dus ook minder machines en krijg je geen of weinig inkoopvoordeel van Festool. Wat dan weer betekent dat ze de prijzen niet zo ver kunnen laten zakken, en zo gaat de vicieuze cirkel verder...
 

dafoolio

Actieve deelnemer
7 jun 2020
42
13
Randje achterhoek
Gaat het ook op voor de anderen (bekende) merken dat er weinig te verwachten is op BF?

Ik wil het topic niet kapen, maar ben aan het kijken om een zaagtafel te kopen en twijfel tussen de Bosch GTS 10 XC en de DeWalt 7492. Allebei voor en tegens, beiden geen slechte koop denk ik. Dus wellicht dat een goede aanbieding me voor één van beiden over de streep kan trekken.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik denk dat je van beide merken en zeker DW (Amerikaans) wel BF acties kan verwachten.

Wij hebben 2 weken geleden via Amazon een Makita bladblazer gekocht met pre-BF actie. €240,- tov ruim €400,- bij overige webshops. Ik ben geen Amazon fan, maar van dit soort verschillen ga ik toch wel overstag.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Wat ik laatst begreep van mijn lokale dealer, is dat ze aan het eind van het jaar een bonus krijgen van Festool naar rato van het aantal verkochte machines. En als lokale handelaar (met winkel op een goede locatie, verkooppersoneel, service etc) is het niet te doen om tegen de internetjongens te concurreren, die o.a. met alleen orderpickpersoneel kan werken (zonder inhoudelijke kennis dus goedkoper qua uurloon) en vaak op een minder dure locatie zitten. Hij moet het dus hebben van klanten die graag een paar tientjes meer uitgeven voor de service en het feit dat ze als ze vastlopen meteen kunnen binnenlopen.
Maar dan verkoop je dus ook minder machines en krijg je geen of weinig inkoopvoordeel van Festool. Wat dan weer betekent dat ze de prijzen niet zo ver kunnen laten zakken, en zo gaat de vicieuze cirkel verder...
Ja en die extra bonus kregen ze alleen als ze de klanten aanmelden. Dat schijnt niet meer te mogen. AVG of zoiets. Het is dus een marge verhaal. Ik ga niet vertellen hoe groot die is maar als ik nu zou moeten beginnen dan zou ik er niet aan denken om het op te nemen. Marge technisch zeer slecht, kwalitatief uitstekend.
 

gerardweert

Actieve deelnemer
21 feb 2018
55
16
Ik koop Festool meestal bij Mastertools.nl . Levering is meestal dag erna en de prijs is goed, concurrerend met Rubart.de.
Bij ons in de buurt zit ook een festool-dealer , maar die prijzen zijn zeker 20% duurder dan op internet. De eigenaar vliegt graag met eigen helicopter en daar pas ik voor om voor zijn hobby de hoofdprijs te betalen.
 

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
289
53
Ik koop Festool meestal bij Mastertools.nl . Levering is meestal dag erna en de prijs is goed, concurrerend met Rubart.de.
Bij ons in de buurt zit ook een festool-dealer , maar die prijzen zijn zeker 20% duurder dan op internet. De eigenaar vliegt graag met eigen helicopter en daar pas ik voor om voor zijn hobby de hoofdprijs te betalen.
Is dat in Heythuysen? :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.