Festool basis plus met diy uitbreiding in de planning

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Heb onlangs via MP een Festool basis plus tafel gekocht met basis 2a montageplaat voor mijn AP65. Enigszins tot mijn verrassing zat er ook een AP85 bij, volgens de verkoper kapot. Na nadere inspectie bleek de ventilator uit elkaar gebarsten maar draaide verder nog prima, onderdelen zijn in bestelling.
Nu is het plan om de tafel wat verder uit te breiden met een schuiftafel en verbreding maar dan met non-festool onderdelen. Voor de verbreding heb ik nog aluminium profielen van tafelblad van oude tafelzaag. Voor de schuiftafel is het idee om lineaire geleiding te gebruiken (sbr16uu, kleiner kan misschien ook)/ budget optie: geleideblokjes over aluminium strip/profiel.
Nu zijn er bij de basis plus mogelijkheid om onder de tafel buizen te monteren en op die buizen wil ik de uitbreiding monteren evt met extra poot. Die dwarsbuizen zouden diameter van ongeveer 28mm +/- 2 mm, maar kan ik het niet exact bepalen aan de hand van het montageblok.
Nu is de vraag of er hier mensen zijn die zelf ook een basis plus hebben en me daar meer over kunnen vertellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.