Festo Schuurmachine

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Toen ik laatst schuurpapier nodig had voor mijn 125 mm
Festo schuurmachine dacht ik, laat ik maar weer eens
Festo schuurpapier kopen. Dat spul werkt veel beter dan
doorsnee bouwmarkt schuurpapier. Dat is geen fabeltje,
het werkt stukken beter.

Nu blijkt dat Festo papier gebruikt waarbij de afzuiggaten
verder naar buiten liggen dan vroeger (ca. 4 jaar geleden).
Dat is volgens Festo om allerlei redenen stukken beter.
Het blijkt verder dat Festo speciaal daarvoor een zool om-
ruilactie heeft gehad, maar die heb ik gemist. Enfin ze heb-
ben mij gematst en hoef niet de volledige € 35,- te betalen
voor een nieuw zool.

Toch vraag ik mij af. Er moet toch wel meer goed schuur-
papier zijn dat misschien ook wat goedkoper is en waar-
van de gaten nog op de 'oude' positie zitten.
Heeft iemand suggesties wat dit betreft?

André
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Festool maakt hun schuurpapier niet zelf, dit wordt gemaakt door de firma Hermes. Dit merk schuurpapier is te verkrijgen bij de betere ijzerwarenhandels. Stukken goedkoper en aangezien dit hetzelfde schuurpapier is dat als Festool wordt verkocht levert dit hetzelfde resultaat.
 

bananiel

Actieve deelnemer
19 okt 2008
51
0
workingwithwood zei:
Heeft iemand suggesties wat dit betreft?

André

schaar.gif


AUB :D

-BaN-
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Bedankt,

Hermes zal ik onthouden. Kopen bij een webshop??
Je moet er aan beginnen en ze dan leren vertrouwen
denk ik.

André
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Webshop zou kunnen, even googelen.Ik koop ze altijd via een vriend die in een machinehandel werkt. Hij was ook degene die mij van dit feit op de hoogte bracht.
 

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
229
19
Gouderak
Ecotools werkt prima. Neem wel schijven met een linnen rug, niet met een papieren rug, daar ga je zo doorheen.
 

Tobytukker

Nieuw lid
9 sep 2008
2
0
coko zei:
Festool maakt hun schuurpapier niet zelf, dit wordt gemaakt door de firma Hermes. Dit merk schuurpapier is te verkrijgen bij de betere ijzerwarenhandels. Stukken goedkoper en aangezien dit hetzelfde schuurpapier is dat als Festool wordt verkocht levert dit hetzelfde resultaat.
 

Tobytukker

Nieuw lid
9 sep 2008
2
0
Beste lezers,

Festool schuurpapier wordt gemmakt op recept van Festool zelf en bij een ander op deze manier geproduceerd. Het is dus ander schuurpapier met een geheel andere kwaliteit dan dat van Hermes. Vraag het maar een aan een Festool medewerker als je hem of haar een keer ziet.

Groet Tobytukker
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Dat zal hij idd zeggen,maar dat betekend niet dat hij de waarheid spreekt. Ikzelf heb een aantal jaren bij een lijmfabriek gewerkt de lijm van een duur A merk is identiek hetzelfde als het huismerk van een groot warenhuisketen. Ook de vertegenwoordiger van het dure A merk zal dit ontkennen. Ook heb ik ooit als vakantiebaantje in een frikandellen fabriek gewerkt, je raad het al, hetzelfde verhaal.
Het is voor mij geen welles nietes spelletje, feit is dat je als consument genept wordt waar je bij staat als je puur op de naam af gaat.
 

wesley

Nieuw lid
5 mrt 2008
9
0
Jullie hebben allemaal gelijk maar ook allemaal ongelijk.

Er wordt door geen enkele fabrikant slecht schuurpapier gemaakt, enkel zit het verschil in de backing.

Festool werkt met stickfix en dat lijkt hetzelfde als van andere merken maar dat is niet zo.

Het enne merk (de meeste) gebruiken haakjes, en Festool paddastoeltjes.

En dat is de ook de oorzaak waardoor schuurzolen weg smelten, het schuurpapier met het haakjessysteem zit in combinatie met een stickfixzool minder goed "vast".

Doe de test zelf maar, plak verschillende merken schuurpapier 4 á 5 cm op de zool en trek rechtstandig ervan af.

Daarnaast zit er een groot verschil in de strooing van de korrels, het sorteren van de korrels en de soort korrels.

Daarbij gaat het schuurpapier van Festool wel veel langer mee, en helemaal met dat nieuwe schuurblokje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.