Felder zaag-frees combi FK 700 professional

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Te koop wegens aankoop nieuwe (tweedehandse) Felder KF 700 met voorritser, deze schitterende combinatiemachine zaag-frees Felder KF 700 professional. Zie ook mijn ander zoekertje met de Felder freesmachine. Uiteindelijk ben ik tot het besef gekomen dat mijn atelier veel te klein is voor allemaal aparte machines, en omdat ik een recenter model heb gekocht van de Felder KF 700, mag mijn huidige machine weg.

De machine is heel geschikt voor kleinere werkplaatsen en is hobbymatig gebruikt. Het zaagaggregaat is ongelooflijk stabiel waardoor je zelfs zonder voorritser en met het juiste zaagblad een heel degelijk resultaat kunt hebben ook in melamine. Ook in massief hout heeft deze machine geen enkel probleem. Zaaghoogte is 104 cm in 90° Lengte van de zaagtafel is 1900.

Zaagbreedte is 80 cm en de machine heeft ook een bovenafzuiging, weliswaar niet origineel (model van Robland).

De machine is van 2001 en de spanning bedraagt 400 volt. Het asgat van het freesaggregaat is 30. Voor de overige technische details verwijs ik naar het machineplaatje.

De machine staat in Drongen, België en de vraagprijs is 4000 euro.

IMG_7195.JPEG


IMG_7194.JPEG
IMG_7198.JPEG
IMG_7215.JPEG
 

Bijlagen

  • IMG_7196.JPEG
    IMG_7196.JPEG
    111,2 KB · Weergaven: 66
  • IMG_7199.JPEG
    IMG_7199.JPEG
    184,5 KB · Weergaven: 61

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Dit is wel ongeveer de machine waar ik naar op zoek ben, waarom dan weer zo ver weg grrr. Toch even wat vragen:

- Welke accesoires zitten erbij? Ik zie een freeskap maar zit daar ook een geleider/beveiliging bij? en frezen/zaagbladen/sleutels e.d.?
- Hoe breed en lang is de machine (met en zonder zaagtafel als het kan)? Dan kan ik eens uitmeten hoeveel ruimte hij in mijn werkplaats in zou nemen
- Werkt alles naar behoren? Is er recent onderhoud gedaan of juist nodig?
- En heel praktisch, hoe komt hij eventueel uit je werkplaats en op (hopelijk mijn) een kar? heb je daar hulpmiddelen voor?
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Dit is wel ongeveer de machine waar ik naar op zoek ben, waarom dan weer zo ver weg grrr. Toch even wat vragen:

- Welke accesoires zitten erbij? Ik zie een freeskap maar zit daar ook een geleider/beveiliging bij? en frezen/zaagbladen/sleutels e.d.?
- Hoe breed en lang is de machine (met en zonder zaagtafel als het kan)? Dan kan ik eens uitmeten hoeveel ruimte hij in mijn werkplaats in zou nemen
- Werkt alles naar behoren? Is er recent onderhoud gedaan of juist nodig?
- En heel praktisch, hoe komt hij eventueel uit je werkplaats en op (hopelijk mijn) een kar? heb je daar hulpmiddelen voor?
Dag Zjeeraar,

Dank voor je interesse

- geleider/beveiliging zit er niet bij, ik heb die zo gekocht en eigenlijk zelf niet zoveel gebruikt omdat ik een aparte topie heb
- breedte van de zaagtafel tot aan de muur is 140 cm. De lengte van de 'bak' zonder zaagtafel is 107. Voor mij werkte dit uitstekend in een smal atelier van 280 cm
- zoals ik schreef werkt alles prima. Ik heb lang getwijfeld of ik een nieuwe machine zou kopen, maar uiteindelijk heb ik de kans gezien een model met voorritser te kopen en heeft dat mij overstag doen gaan. Ik weet niet welke machine je nu hebt, maar deze Felder zaagt echt fantastisch. Ik heb de machine zelf ook met grote zorg onderhouden en ze is finaal bij mij enkel voor hobby gebruikt
- accessoires zijn er niet echt bij, maar ik kan er gerust ook een universeel CMT-zaagblad bij doen. Daarnaast is de prijs zeker ondelhandelbaar voor een forum-lid. Dat bespreek ik wel liever via PB.
- praktisch: ik werk het liefste met een transporteur aangezien mijn eigen ervaring is dat dit relatief goedkoop is voor de service die ze bieden. Voor dat geld kan je er bijna zelf niet omkomen. Ik kan gerust een prijs opvragen als je mij je adres doorgeeft. Afhankelijk van de prijs komen we hier wel tot een overeenkomst. Mjn buurman heeft ook een heftruck waardoor die ook op een kar kan geladen worden. Gewicht zal ca 600 kilo zijn vermoed ik.
- vooraf vrijblijvend komen kijken kan ook natuurlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Zjeeraar

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Dag Zjeeraar,

Dank voor je interesse

- geleider/beveiliging zit er niet bij, ik heb die zo gekocht en eigenlijk zelf niet zoveel gebruikt omdat ik een aparte topie heb
- breedte van de zaagtafel tot aan de muur is 140 cm. De lengte van de 'bak' zonder zaagtafel is 107. Voor mij werkte dit uitstekend in een smal atelier van 280 cm
- zoals ik schreef werkt alles prima. Ik heb lang getwijfeld of ik een nieuwe machine zou kopen, maar uiteindelijk heb ik de kans gezien een model met voorritser te kopen en heeft dat mij overstag doen gaan. Ik weet niet welke machine je nu hebt, maar deze Felder zaagt echt fantastisch. Ik heb de machine zelf ook met grote zorg onderhouden en ze is finaal bij mij enkel voor hobby gebruikt
- accessoires zijn er niet echt bij, maar ik kan er gerust ook een universeel CMT-zaagblad bij doen. Daarnaast is de prijs zeker ondelhandelbaar voor een forum-lid. Dat bespreek ik wel liever via PB.
- praktisch: ik werk het liefste met een transporteur aangezien mijn eigen ervaring is dat dit relatief goedkoop is voor de service die ze bieden. Voor dat geld kan je er bijna zelf niet omkomen. Ik kan gerust een prijs opvragen als je mij je adres doorgeeft. Afhankelijk van de prijs komen we hier wel tot een overeenkomst. Mjn buurman heeft ook een heftruck waardoor die ook op een kar kan geladen worden. Gewicht zal ca 600 kilo zijn vermoed ik.
- vooraf vrijblijvend komen kijken kan ook natuurlijk
Bedankt voor de snelle reactie! Dan ga ik eens zoeken naar hoe moeilijk/makkelijk het is om de freesmodule te gebruiken. Ik reageer ook nog even via PB.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.