felder af 22 - 160mm of robland DC 2300 afzuiging

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
@Rizz : je hebt gelijk! Ik wilde eerst zo'n kant en klaar vat kopen, maar voor iets van 130 euro voor een kleintje kan ik inderdaad beter zoiets doen zoals Jurriaan hierboven op zijn foto's laat zien.

@Jurriaan : dank voor de duidelijke foto's, heel overtuigend : ik heb daarom zojuist de Super Dust Deputy besteld :) ! Ik ben benieuwd. Ik ga het dus koppelen aan mijn onderdruk-afzuiger (zoiets als hierboven staat, die Alko mobiljet). Voor het lekken van fijnstof heb ik de cyclone minder nodig bij mijn toch al gesloten afzuiger, maar ik hoop er nog steeds baat bij te hebben doordat hopelijk de filters van de mobiljet niet zo snel vol raken omdat bijna al het stof dus al eerder in het vat van de Dust Deputy komt. En daardoor hoop ik dus dat ik de zuigkracht groter kan houden (die is na een tijdje flink ingezakt als de filters langzaam verstopt raken).
 

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
Ben benieuwd naar je ervaringen.

Voor degene die nog een betaalbaar opvang vat zoekt .. ik vond deze http://wgstotaalshop.nl/p/2491/120-liter-vaten-met-klemring
Vooral de klemring is mi interessant om makkelijk deksel te kunnen liften en ton te legen en toch goed te klemmen tbv vacuüm

@cocobol je hebt zeker bij gereedschappro de kunstof versie besteld? Nu moet ik nog even wachten, was de laatste......:)

Nee, ik heb de STALEN versie besteld. Dus dan was die kunststof versie denk ik al op (of misschien heeft iemand hem even in het mandje gelegd en staat de voorraad dan tijdelijk op 0, tot de sessie verloopt !)
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Als je het type plaatje bekijkt 1120m3 met een 2,2kW motor tov je huidige 720watt is 4x meer kracht om die 5 meter meer lengte op te vangen.
opvangbak 135liter geen gekloot met losse zakken etc.

het tikt al je wensen aan binnen budget, is een bekende en gewaardeerde producent.

voor mij een nobrainer en bij verkoop ontvang je je geld zeker terug

nieuwprijs in duitsland circa 2200eu 2dehands op ebay.de rond de 1200eu.
En niet te vergeten, die Al-Ko 120 heeft een 120 mm aansluiting. 120 mm pijp is t.o.v. 100 mm pijp bijna 50% groter (6x6 versus 5x5), dus kun je, als de zuigkracht toch tegenvalt, ook je pijp vervangen. Kost allicht minder dan een nog grotere afzuiger....
 
Laatst bewerkt:

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
@cocobolo Dat laatst zou idd ook kunnen! Ik kan niet goed de verschillen ontdekken, maar de kunststof versie is een nieuwere versie door Oneida ontwikkeld. Je ziet dat de bovenkant daarbij wat anders is vormgegeven.
 
Laatst bewerkt:

PBT

Actieve deelnemer
Als je het type plaatje bekijkt 1120m3 met een 2,2kW motor tov je huidige 720watt is 4x meer kracht om die 5 meter meer lengte op te vangen.
opvangbak 135liter geen gekloot met losse zakken etc.

het tikt al je wensen aan binnen budget, is een bekende en gewaardeerde producent.

voor mij een nobrainer en bij verkoop ontvang je je geld zeker terug

nieuwprijs in duitsland circa 2200eu 2dehands op ebay.de rond de 1200eu.

die 1120m3/u is al een heel stuk beter dan wat ik nu heb. Echter met het oog op de toekomst, pennenbank, zal ook deze niet volstaan. De af22 is dan zelfs nog aan de lichte kant, maar de pennenbank zou dan 1,5 meter van de afzuiger komen te staan, het zou dus net moeten kunnen dan.
 

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
(ook in het andere topic "cycloon" zojuist gemeld :
Ik heb mijn Oneida Air Super dust Deputy vandaag binnengekregen. Ik moet wat verloopjes hebben voordat ik hem kan aansluiten op mijn stofafzuiging, want de Dust Deputy heeft 6 inch en 5 inch aansluitingen, terwijl mijn Mobiljet een 4" aansluiting heeft zo te zien.
DSC_3198_zpsc278e14e.jpg
 

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
oops, excuses PBT, beetje heel erg off-topic geraakt, ik heb het zelf niet door gehad, slordig van me! Zal hier niet op verder doorgaan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.