Fein Multimaster

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
@WR1944: Voor zowel de Bosch als Fein bladen zijn allerhande klonen op de markt van nogal verschillende kwaliteit. Op de bosch past veel, maar zeker niet alles, voor aanschaf even de paskamer in dus.

Voor de houtzaagjes ga ik tegenwoordig naar de action (Waarschijnlijk [nog] geen vestigingen in de USofA, maar vast wel wat soortgelijks), standtijd is matig maar het kost helemaal niks en de snede is prima. Zeker als je weet dat je een zaagje gaat verkl$%$en is dat een goed alternatief.

Ik ben wel van plan om op korte termijn te gaan kijken naar die bladen die Jurjen onder de aandacht bracht, dat lijkt me geweldig, zeker icm die snelle wissel van bladen! Het lastige wisselen van de bladen vind ik een van de weinige nadelen van die dingen.

Je omschrijving van het apparaat is correct, maar ik heb er ook wel wat zwaardere werkzaamheden mee uitgevoerd, zoals de onderkant van een verkeerd geplaatst hardhouten kozijn van 4 cm dik over een breedte van 5 meter afgezaagd in één keer. Werd warm, maar bleef vrolijk herrie maken en doorzagen! (Herrie is trouwens ook wel een nadeeltje. Ik gebruik gehoorbescherming als ik dat ding aanzet)

Groet, Rob.
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
298
9
Heist o/d Berg
Vandaag de Fein gehaald:eek:
De tegels had ik uitgeslepen met de kleine Makita ( wel een stofkap van Carat opgezet ), even wennen met die stofkap ...maar een hele boel minder stof in de garage. Alleen als je de machine niet volledig haaks en plat zet ontsnapt er stof.
Kwam ik onderweg in de chape ( cement-ondervloer ?) een oude galvanisé waterbuis tegen die weg moest en waar ik met geen ijzerzaag bij kon. Wilt toch weer lukken zeker:(. Reden om de Fein te gaan halen ( niet alleen daarvoor natuurlijk, wij klussen het hele jaar door) ,en getest !
Het trilde wel wat, een beetje raar gevoel, maar de buis - ik schat 2mm wand en driekwartduim dik - is eruit. Met een haakse slijper gaat het natuurlijk sneller, maar met dit ding had ik geen vonkenregen en rondgeslinderde cementstof. Het zaagje mist nu wel een paar tanden..
gr,
Danny
 

tuoh

Oud hout
Gooi die botte zaagjes niet weg! Dat staal is prima te vijlen;) Ik vijl de resterende versleten tanden weg en met een zaagvijl zet ik er nieuwe tanden op, deze gereviseerde zaagbladen werken in hout perfect:D Enkel die eerste modificatie kost wat tijd (ong.15 min),later opnieuw vijlen kost hooguit 1min.

Mvg,

André
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
298
9
Heist o/d Berg
Bedankt voor de tip André.
Vandaag was mijn neef hier om de het regenputwater aan te sluiten op een pomp en dan een kraantje boven een uitgietbak. Niet echt houtbewering, maar er moesten dus wel wat leidingen naar en van de pomp naar de uitgietbak,afloop installeren, dus veel (klein) zaagwerk. Mijn neef heeft als beroep keuken- en bakkerijmachines installeren en onderhouden/repareren.
Het eerste dat hij maandag aan zijn baas gaat vragen is een Fein én een afzuigkap voor hun slijpmachines......:D
Zo zie je maar.
gr,
Danny
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.