Experiment met een tafeltje

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Deze week even quick and dirty een tafeltje gemaakt om een plant op te zetten. Een rest SLS gebruikt en wat hoeken gezaagd met de Kapex 60, de Domino ingezet voor de verbindingen, het geheel zoveel mogelijk met de houten hamer in elkaar geklopt en een spanbandje er om voor de droogtijd van de lijm :) Dit is het resultaat, geen foto's van het maakproces helaas.....

Fons

CC38809C-06DC-4430-98F3-1C3613A2F92F.jpeg
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Het is een ontwerp dat je inderdaad meer ziet, op Pinterest zag ik er meer. Een experiment kan natuurlijk leiden tot een fraaier exemplaar voor andere doeleinden. Inmiddels al weer een ander tafeltje gemaakt naar een voorbeeld op Pinterest. Die plaats ik wel in een ander topic.

Fons
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Leuk! Ziet er mooi uit. Fijn als je zo'n experiment doet en het werkt ook nog :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

RedWoodWorking

Actieve deelnemer
5 okt 2017
158
29
Boxtel, NL
Het blijkt wel weer dat er helemaal geen duur hout nodig is om wat moois te maken. Erg goed gelukt hoor!

Zijn het allemaal hoeken van 45 graden?
De buitenste verbindingen zullen wel 45 graden zijn, maar de binnenste waarschijnlijk 60; drie maal zestig maakt immers 180 graden (driehoekig).
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
De aanzet naar de poten is inderdaad 45 graden. De bovenste delen heb ik op de verstekzaag op 30 graden gezaagd. Het tafeltje bestaat uit 3 segmenten uit de cirkel van 360:3=120 graden per segment, er moet dus een hoek van 30 graden bij de 90 van de SLS worden geteld.

Fons
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Ja klopt, het zijn de resten van een tijdelijke steiger die ik van Scandinavian Lumber Standard hout heb gebouwd voor de renovatie van de dakkapellen van ons huis.

Fons
 

RonaldVereycken

Actieve deelnemer
30 sep 2017
226
18
Leuven, België
Leuk design Fons.

Mooi op zich, en ik denk dat het ook heel mooi zou zijn als onderstel (rond glazen blad erop, zodat je het mooie design blijft zien).

De montage van die 3e poot lijkt me geen evidentie...maar toch heel strak gelukt zie ik.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
932
Leeuwarden
Inderdaad is het samenvoegen van de drie pootstellen lastig. De domino’s zitten nogal stijf en er is geen directe mogelijkheid om een lijmklem te gebruiken vanwege de verschillende hoeken. Daarom maar een spanbandje erom gezet.

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.