Exentrische schuurmachine

luk knops

Actieve deelnemer
10 nov 2012
138
4
Roosdaal (België)
Ik ben van plan een exentrische schuurmachiene aan te schaffen. Doel: opschuren van zelf gemaakte kasten in eik. Gezien mijn schaafmachiene niet de volledige kastdelen kan schaven zou ik deze schuurmachiene willen gebruiken om de gelijmde naden mooi glad te schuren. Mijn keuze viel op Milwaukee R05 150E2 (ongeveer 202€), AEG 150 ES (163€) of Metabo SXE 3150 (112€) Al deze schuurmachienes hebben een schijf van 150mm. Gewoon omdat ik deze schuurschijven nog liggen heb. Hebben jullie ervaring met een van deze machienes en/of kun je me deze of een andere aanbevelen?
 

AlainDM

Nieuw lid
9 mrt 2018
10
2
Ik ben van plan een exentrische schuurmachiene aan te schaffen. Doel: opschuren van zelf gemaakte kasten in eik. Gezien mijn schaafmachiene niet de volledige kastdelen kan schaven zou ik deze schuurmachiene willen gebruiken om de gelijmde naden mooi glad te schuren. Mijn keuze viel op Milwaukee R05 150E2 (ongeveer 202€), AEG 150 ES (163€) of Metabo SXE 3150 (112€) Al deze schuurmachienes hebben een schijf van 150mm. Gewoon omdat ik deze schuurschijven nog liggen heb. Hebben jullie ervaring met een van deze machienes en/of kun je me deze of een andere aanbevelen?
Hoi,

Als je even verder door dit forum leest zie je dat ik een weekje terug dezelfde vraag had wat de metabo SXE150 betreft. Een tevreden gebruiker heeft me toen zijn bevindingen laten weten over deze machine .Ging normaal gezien afgelopen weekend de metabo afhalen in de lokale dhz. maar de storm heeft wat roet in het eten gegooid...zal dus voor aanstaande vrijdag zijn.... Voor deze prijs lijkt het me een goede koop... laat je graag iets weten na het eerste gebruik.

Alain
 
  • Leuk
Waarderingen: luk knops

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.707
2.571
Gaanderen
Eiken is een harde houtsoort. Als je veel weg moet schuren dan kost dat veel tijd. Klein handschaafje, schraapstaal kunnen je veel tijd besparen. Hierna ga je aan de gang met je schuurmachine.
 
  • Leuk
Waarderingen: luk knops

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
Mijn keuze viel op Milwaukee R05 150E2 (ongeveer 202€), AEG 150 ES (163€) of Metabo SXE 3150 (112€) Al deze schuurmachienes hebben een schijf van 150mm. Gewoon omdat ik deze schuurschijven nog liggen heb.
met geen van die 3 ervaring
ik had een excentriekje van dewalt
niet meer dan 100 euro
maar zonder stofafzuiging + verslondt schijfjes bij de vleet
nu een festool ets 125
perfekte afzuiging + uiterst spaarzaam op de schuurschijven
de meerprijs is er al lang uit
let op: dit is geen rotex, want die gaat er harder tegenaan
 
  • Leuk
Waarderingen: luk knops

luk knops

Actieve deelnemer
10 nov 2012
138
4
Roosdaal (België)
Hoi,

Als je even verder door dit forum leest zie je dat ik een weekje terug dezelfde vraag had wat de metabo SXE150 betreft. Een tevreden gebruiker heeft me toen zijn bevindingen laten weten over deze machine .Ging normaal gezien afgelopen weekend de metabo afhalen in de lokale dhz. maar de storm heeft wat roet in het eten gegooid...zal dus voor aanstaande vrijdag zijn.... Voor deze prijs lijkt het me een goede koop... laat je graag iets weten na het eerste gebruik.

Alain
Dank voor de reactie Alain, Maar de SXE150 is ongeveer 300€ duurder.... Dat is dan toch veel geld... Mijn bedoeling was om in dezelfde prijsklasse een oordeel te krijgen. Toch ben ik ook benieuwd naar de resultaten van jou machiene!
 

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
Mocht je toch over te halen zijn om meer geld uit te geven, ik ben heel heel heel erg blij dat ik dat gedaan heb voor een Mirka Deros
 

AlainDM

Nieuw lid
9 mrt 2018
10
2
Dank voor de reactie Alain, Maar de SXE150 is ongeveer 300€ duurder.... Dat is dan toch veel geld... Mijn bedoeling was om in dezelfde prijsklasse een oordeel te krijgen. Toch ben ik ook benieuwd naar de resultaten van jou machiene!
Tikfoutje van mij , bedoelde wel degelijk de machine die jij ook in gedachten had , de SXE3150
 
  • Leuk
Waarderingen: luk knops

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.