Even voorstellen

WillemvD

Nieuw lid
16 dec 2023
1
0
Oosterbeek
Goedemiddag, ik ben Willem, 65 jaar oud en afgelopen december begonnen aan een basiscursus meubelmaker. Heel erg leuk en vooral leerzaam. Ik ben altijd een praktische hobby klusser geweest, dingen moesten functioneel zijn en (weer) werken.
Het leuke van de cursus is dat je leert over de eigenschappen van de verschillende houtsoorten en met welke gereedschappen je ze het best kan bewerken. Nu daar ook geleerd hoe belangrijk goed meten en aftekenen is.😏
Ben op dit forum nu veel op zoek naar welke gereedschappen handig zijn om te kopen, gevoel te krijgen voor welke merken een goede kwaliteit hebben. Ik woon gelukkig bij Baptist in de buurt, ook al ben ik er wel achter gekomen dat een bezoekje aan Baptist hebberig maakt en duur kan worden.

Ik heb nog niet heel veel kennis om met iedereen te delen, dus zal voorlopig vooral een lezende deelnemer zijn. Tot nu vind ik dit een leuk en interessant forum.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Welkom. Laat je niet te veel leiden door you-tube filmpjes met het dure gereedschap. Er is vaak net zo goed gereedschap voor een stuk minder te koop. Ja dat van Baptist herken ik. Gelukkig is gereedschappro 160 km ver.
 

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
395
173
Groene Hart
 welkom, Willem!
Het leuke aan tweedehands gereedschap is dat je voor weinig geld veel gereedschap kunt kopen. Vroeger maakten ze ook goede kwaliteit, en vaak nog beter dan nu.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.