Even voorstellen

Hermannus

Nieuw lid
10 okt 2023
8
5
Meuse, Frankrijk
Ik ben 71 jaar en woon met mijn vrouw en Leonberger al meer dan 10 jaar in Noord-Oost Frankrijk. Mijn hobby is koken (en pizza’s) voor familie en vrienden. Mijn vrouw is een stuk ouder en niet heel gezond en mijn Leo is ook bijna aan het eind van zijn leven. Ik verwacht daarom binnen niet al te lange tijd hier alleen te verblijven en heb dan zeker behoefte aan een extra hobby.

mijn werkzame leven heb ik vooral achter het bureau doorgebracht en meer fysieke werkzaamheden waren mij dus vreemd. Tot ik in Frankrijk belandde uiteraard, want met een groot oud huis en een terrein van ong. 4k m2 en je wel verplicht om nieuwe activiteiten te ondernemen. Maar meer technische werkzaamheden heb ik altijd ver van me gehouden en het ontbrak me daarvoor ook aan zelfvertrouwen. Ik zou graag starten met een soort basis cursus, maar die zou ik dan moeten/willen volgen in Nederland en dat zijn eigenlijk altijd meerdaagse cursussen verspreid over langere tijd, dus dat is niet echt een optie.

Zoals gezegd ben ik me op dit moment vooral aan het oriënteren en ik pluis Youtube uit voor nuttige leerzame informatie. Ik ben blij dat ik ook Woodworking.nl heb ontdekt. Ik zal deze de komende tijd zeker verder uitpluizen en verwacht ook hier nuttige informatie en tips tegen te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor en Wouterst

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
welkom op het forum! Met google en veel uitproberen kom je een heel eind. En aansluiten bij een cursus is zeker aan te raden.
 

Hermannus

Nieuw lid
10 okt 2023
8
5
Meuse, Frankrijk
Mocht je Duits spreken, dan kan ik je de online cursussen van Heiko Rech aanraden. Je vindt hem op Kurswerkstatt Saar – Onlinekurse für Holzwerker
Ik heb dat vroeger wel op de middelbare school gehad, maar daarna eigenlijk zelden gebruikt. Maar ik zal toch even zijn website bekijken. Bedankt voor de tip.

overigens was ik op de middelbare school slecht in Frans en .. woon nu al een tijd in Frankrijk. Het kan raar lopen in het leven.
 

Hermannus

Nieuw lid
10 okt 2023
8
5
Meuse, Frankrijk
Mocht je Duits spreken, dan kan ik je de online cursussen van Heiko Rech aanraden. Je vindt hem op Kurswerkstatt Saar – Onlinekurse für Holzwerker
Ik heb inmiddels de website bekeken. Interessant en ik denk wel dat ik de cursussen voldoende kan volgen en gelijk mijn Duits weer een beetje op kan halen.

ik vond ook een hoop online houtbewerkingscursussen bij Domestica. De meeste zijn ook niet in het Nederlands, maar hebben wel de mogelijkheid van een Nederlandse ondertiteling. Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.