Even voorstellen : mijn " knechtjes "

Jan71

Actieve deelnemer
6 jan 2017
271
176
West-Brabant
Een goede maand geleden heb ik hier mijn werkplaats bord gepost . Ik had toen ook al deze "knechtjes " uitgeprint om eventueel daarvan ook een werkplaats bord te maken .
De keuze is toen gevallen op het bord eind Juni hier gepost . De deuren van mijn gereedschap kast waren ook aan een nieuwe toplaag toe . Lees : hardboard - 3mm . Deze keer de randen ook afgewerkt met een 3mm hardhout latje . Wij gaan eens kijken naar de boys .

Met grafiet carbon papier op 6mm populier mplx overgetrokken en zelf nog wat knoesten en nerven erbij getekend . Ook nog een naam op het gereedschap . Daarna met een brandpen gebrand .

IMG_20210702_132943.jpg

Daarna op de Hegner uitgezaagd en nog wat bijgewerkt .
IMG_20210705_204254.jpg

Daarna met acryl verf en vernis ( van de Ek-sjun ) de jongens nog van een kleurtje voorzien , zodat ze straks fris en fruitig aan het bord komen te hangen .
IMG_20210711_124234.jpg


Ik heb ze ieder hun eigen kaderlijstje gegeven en hier ben ik die aan elkaar aan het lijmen .
IMG_20210723_193748.jpg IMG_20210723_193811.jpg

Zó gaat dat er straks uitzien .
IMG_20210724_201321.jpg

Dun Arjaon zit er als eerste op de li-deur gelijmd met CA-lijm .
IMG_20210726_145825.jpg


Voor beide jongens een naamplaatje gemaakt . En ja ....... het zijn uiteraard Brabantse jongens met dito namen . 😜
Beide knechtjes.jpg


En klaar is dit projectje .
IMG_20210801_115118.jpg


Ik weet ook wel dat dit geen eredivisie houtbewerking is , dit is meer voor de fun en wie weet zijn er onder jullie ook wel die net als ik er de gein van inzien en het schuurtje of gereedschapskast/bord weer wat op willen fleuren . Je kunt de jongens ook op één achtergrond monteren en er zo een werkplaats bord van maken .
Houdoeeee en bedaaankt !
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Heel leuk. Ik kan mij voorstellen dat de 'knechtjes' a.h.w. tot leven komen als je er aan werkt. Geeft de werkplaats iets bijzonders, waar je ze ook plaatst.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan71

Jan71

Actieve deelnemer
6 jan 2017
271
176
West-Brabant
Ook al ontgaat me de 'Bad axe' aanduiding op die zaag. Is dat een bestaand merk (de voorloper/reischaaf is gewoon gemerkt met 'Nooitgedagt'), of is er een onderliggende betekenis?
Je moet er niet teveel over nadenken , Henk . :)
Ik wilde er geen Stanley op (zomaar , geen speciale reden) en ben toen op zoek gegaan naar handzaag merken . Ik kwam toen deze tegen . Hier stond op Bad Axe Tool Works , dat vond ik te lang en heb er dus Bad Axe van gemaakt . Op die site (uit Arnhem) ook als Bad Axe handzaag vermeld . Ik zie het hele projectje ook als een min of meer cartoon-achtig iets .
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.