Even snel... (let op, bloed)

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
572
68
Groningen
Jongste kind op bed en nog even snel het klusje van vanochtend afmaken... Een ondiep rekje voor aan de wand van resthout, niet mooi, maar snel wat opbergruimte creëeren.

Lamellos uitlijnen kan makkelijk door de zool links en rechts met de zijkant van het werkstuk uit te lijnen. Vervolgens hout en de lamello goed tegen elkaar aan drukken, maar net niet goed genoeg. De hap uit het hout:
PXL_20260404_123830532.jpg

En uit de vinger
PXL_20260404_122323071.MP.jpg
Een redelijk diepe scheur van 4mm, gelukkig is de huid opengeklapt en niet weg.
Achteloos, snel, niet stevig genoeg aangedrukt.. Eindelijk een weekendje tijd om weer in de werkplaats bezig te zijn, maar vrees (hehe) dat er niet veel van terecht gaat komen.

Fijne Pasen en goed blijven opletten!

• Wow
  • Leuk
Waarderingen: Athanor en Roel22

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.351
4.315
Ik hoop dat je voortaan je werkstuk vast zet en je machine met beide handen vast houd. Dit soort fratsen kunnen een stuk rotter eindigen. Was het niet de moeite om er even een paar hechtingen in te laten zetten? Dan geneest het vaak sneller en mooier.

• Leuk
Waarderingen: janwillem

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.858
1.189
71
Veldhoven
Sterkte,
Ik duwde net een halfuurtje geleden een schroevendraaier een centimeter diep in mijn hand toen ik de schroef van een schaar wilde vast draaien na het slijpen. Beginnersfout. Stom...

Bijlagen

• stom.jpeg
    stom.jpeg
    42,3 KB · Weergaven: 2
  • Wow
Waarderingen: janwillem

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.