Even mijzelf voorstellen

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
26
20
23
Den helder
Goedendag mensen van Woodworking.nl, mij was verteld dat het een traditie om het zo even te noemen was als nieuw lid jezelf even voor te stellen. Dus dacht laat ik dat toch maar even doen, hopelijk is dit de juiste plek hiervoor

Nou, ik heet teun, ik ben op het moment van het schrijven 23 jaar oud, en ben een jongen met autisme en adhd. Ik werk bij een leuke houtbewerkers dagbesteding (arbeidsongeschikt vanwege stress gerelateerde kwalen en dergelijke) sinds 2019, en verzamel sinds juli 2024 ouderwetse handgereedschap om op te knappen en te gebruiken op de dagbesteding, wel met een lager budget dan vele,maar soms heb je wel eens geluk natuurlijk. Op de dagbesteding ben ik ondertussen bekend geworden als de knaap die de creatieve en/of priegel klussen als geen ander kan maken, tot het punt dat ze die klussen aannemen specifiek omdat ik dat kan.
Een collega vriend van mij heeft ooit ook eens gezegd: "als er iemand iets vanuit niets kan maken, dan is het teun wel"

Verder vindt ik het ook leuk lekker af en toe te fietsen, en dan natuurlijk kringloopwinkels en antiekwinkels te bezoeken, want je weet maar nooit wat je tegen zou kunnen komen🤣

Doe ook aan bouwen met lego technic sinds dat ik een klein knulletje was, en doe af en toe ook aan haken.

Veel mensen vinden het ook heel leuk hoe iemand van de leeftijd zoals mij dan zo geïnteresseerd is in het oude van vroeger. Mijn moeder heeft ook wel eens gezegd dat ik gewoon een oude mannen smaak had (zij had dit wel iets anders verwoord, maar ga niet zo brutale woorden gebruiken, ben net nieuw hier😅) en hou natuurlijk wel eens van wat (grove) grappen en moppen, ookal kan ik soms bij mensen die ik niet genoeg ken hebben dat ik het onderscheid tussen sarcasme en serieus niet kan maken, of soms onbedoeld eens iets zeg wat vervelend over zou kunnen komen, maar gelukkig is dit weinig en nauwelijks voorkomend. Ben soms op dat front gewoon simpel gezegd onhandig, maar probeer altijd netjes en beleefd te blijven,zelfs al zou ik iets niet mee eens zijn, want uiteindelijk brengt dat je toch het verste en het makkelijkste, altijd beleefd en vriendelijk iets vragen en zo.

Ik hoop dat ik me zo goed voorgesteld heb, hier zijn wat foto's van wat ik op het moment soms aan priegel en qua gereedschap heb liggen, mochten er vragen zijn, dan hoor ik het wel, en zal bij tijd en gelegenheid proberen te reageren

Met vriendelijke groet Teun

Bijlagen

• 20260120_152127.jpg
    20260120_152127.jpg
    157,8 KB · Weergaven: 22
  • IMG-20260109-WA0022.jpeg
    IMG-20260109-WA0022.jpeg
    65,8 KB · Weergaven: 21
  • IMG-20260317-WA0013.jpeg
    IMG-20260317-WA0013.jpeg
    84,9 KB · Weergaven: 20
  • IMG-20260109-WA0020.jpeg
    IMG-20260109-WA0020.jpeg
    66,8 KB · Weergaven: 20
  • IMG-20260406-WA0033.jpeg
    IMG-20260406-WA0033.jpeg
    78,9 KB · Weergaven: 19
  • 20260123_131542.jpg
    20260123_131542.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 19
  • 20250715_075720.jpg
    20250715_075720.jpg
    116,2 KB · Weergaven: 15
  • IMG-20260221-WA0002.jpeg
    IMG-20260221-WA0002.jpeg
    61,9 KB · Weergaven: 15
  • 20241031_121642.jpg
    20241031_121642.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 15
  • 20250106_151736.jpg
    20250106_151736.jpg
    75,2 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
26
20
23
Den helder
Goedendag mensen van Woodworking.nl, mij was verteld dat het een traditie om het zo even te noemen was als nieuw lid jezelf even voor te stellen. Dus dacht laat ik dat toch maar even doen, hopelijk is dit de juiste plek hiervoor

Nou, ik heet teun, ik ben op het moment van het schrijven 23 jaar oud, en ben een jongen met autisme en adhd. Ik werk bij een leuke houtbewerkers dagbesteding (arbeidsongeschikt vanwege stress gerelateerde kwalen en dergelijke) sinds 2019, en verzamel sinds juli 2024 ouderwetse handgereedschap om op te knappen en te gebruiken op de dagbesteding, wel met een lager budget dan vele,maar soms heb je wel eens geluk natuurlijk. Op de dagbesteding ben ik ondertussen bekend geworden als de knaap die de creatieve en/of priegel klussen als geen ander kan maken, tot het punt dat ze die klussen aannemen specifiek omdat ik dat kan.
Een collega vriend van mij heeft ooit ook eens gezegd: "als er iemand iets vanuit niets kan maken, dan is het teun wel"

Verder vindt ik het ook leuk lekker af en toe te fietsen, en dan natuurlijk kringloopwinkels en antiekwinkels te bezoeken, want je weet maar nooit wat je tegen zou kunnen komen🤣

Doe ook aan bouwen met lego technic sinds dat ik een klein knulletje was, en doe af en toe ook aan haken.

Veel mensen vinden het ook heel leuk hoe iemand van de leeftijd zoals mij dan zo geïnteresseerd is in het oude van vroeger. Mijn moeder heeft ook wel eens gezegd dat ik gewoon een oude mannen smaak had (zij had dit wel iets anders verwoord, maar ga niet zo brutale woorden gebruiken, ben net nieuw hier😅) en hou natuurlijk wel eens van wat (grove) grappen en moppen, ookal kan ik soms bij mensen die ik niet genoeg ken hebben dat ik het onderscheid tussen sarcasme en serieus niet kan maken, of soms onbedoeld eens iets zeg wat vervelend over zou kunnen komen, maar gelukkig is dit weinig en nauwelijks voorkomend. Ben soms op dat front gewoon simpel gezegd onhandig, maar probeer altijd netjes en beleefd te blijven,zelfs al zou ik iets niet mee eens zijn, want uiteindelijk brengt dat je toch het verste en het makkelijkste, altijd beleefd en vriendelijk iets vragen en zo.

Ik hoop dat ik me zo goed voorgesteld heb, hier zijn wat foto's van wat ik op het moment soms aan priegel en qua gereedschap heb liggen, mochten er vragen zijn, dan hoor ik het wel, en zal bij tijd en gelegenheid proberen te reageren

Met vriendelijke groet Teun
Hier nog wat meer van mijn kunstwerken en zo, kon niet alles in 1 berichtje plaatsen 20250130_123911.jpg20250812_100609.jpg20241210_152151.jpg20241017_141021.jpg20250729_102917.jpg20250729_102921.jpg20251020_153003.jpgScreenshot_20260408_200106_WhatsApp.jpg

Bijlagen

• 20240702_152650.jpg
    20240702_152650.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 17
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor en Charel09

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.560
968
‘s-Hertogenbosch
Welkom hier, je priegelt gewoon wat raak tot het serieuzer wordt, en denk maar zo dat je van elke tegenvaller uiteindelijk groeit.
Toen ik 23 was zeiden ze “ laat um maar doen, dun aap is nog jong en kan nog heel veul leere “ , ik moet toegeven ze hadden gelijk en ik leer nog elke dag van de dingen die minder goed zijn gegaan.

Eerste tip die ik je kan geven is dat een handzaag er niet scherper op wordt als hij in de zon of met z’n tanden op een voorhamer of dergelijk materiaal ligt.
Ik zie dit ook bij m’n jeugdige collega’s maar die hebben geen zaag vijl klem tot hun beschikking en jij wel….😁 kun je meteen aanleren om het weer scherp te krijgen en inzicht te vormen over wat je daarvoor moet doen, een goeie les 🫣
Hoop dat je er plezier in gaat beleven om hier je projecten te delen.

Groetjes John

• Leuk
Waarderingen: teun van bloemendal

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
26
20
23
Den helder
Welkom hier, je priegelt gewoon wat raak tot het serieuzer wordt, en denk maar zo dat je van elke tegenvaller uiteindelijk groeit.
Toen ik 23 was zeiden ze “ laat um maar doen, dun aap is nog jong en kan nog heel veul leere “ , ik moet toegeven ze hadden gelijk en ik leer nog elke dag van de dingen die minder goed zijn gegaan.

Eerste tip die ik je kan geven is dat een handzaag er niet scherper op wordt als hij in de zon of met z’n tanden op een voorhamer of dergelijk materiaal ligt.
Ik zie dit ook bij m’n jeugdige collega’s maar die hebben geen zaag vijl klem tot hun beschikking en jij wel….😁 kun je meteen aanleren om het weer scherp te krijgen en inzicht te vormen over wat je daarvoor moet doen, een goeie les 🫣

Groetjes John
Hoi john, ja weet inderdaad dat die zagen soms even geslepen moeten worden, hoe vervelend tijdrovend werk dat ook kan zijn. Deed dit ook al zodra ik de zagen gekocht had, en heb de zaagklem pas recent van iemand gekregen. Was bij een antiekwinkel waar ik erg bekend bij ben, en zag de eigenaar eens aan de andere kant van een kanaal langs rijden toen ik met de hond liep, dus ik zwaaien naar hem. Gaf hij een gebaar of ik even wilde komen. Dus ik doen met me hondje die er geen zin in had heen, en zei hij dat ie die tijdens het verbouwen van een gedeelte van zijn winkel tegengekomen was, en dat ik hem mocht hebben. Zo helpt het ook om goeie connecties te hebben. Ander voorbeeld was met de spakenboor, was een schroef er wel uitgekregen, maar die zat zo vast dat de kop helemaal stuk was tegen de tijd dat ie er eindelijk eens uitkwam, dus kon het een tijd niet gebruiken. Laatst eens in de jutter groep op facebook een hulp oproep gedaan, en wilde eerst dat iemand wat materiaal er op zou lasen zodat ik er met een vijltje weer een groef in kon maken, maar dat ging gewoon niet gezien het formaat van de schroef. Maar diegene die er op gereageerd had, had een kennis bij het rijkswerf met een draaibank, en stelde ie voor dat ie aan hem ging vragen of ie gewoon een kopie van de schroef wilde maken (want deze schroef had een hyper specifiek maat en schroefdraad, zou zowat zeggen dat het van stanley afkwam of zo). Daar zeg ik dan natuurlijk geen nee tegen😆

Trouwens, wat bedoelde u eigenlijk precies met wat u zei over een voorhamer en zo? Ben namelijk niet bekend met die term, dus dan ben ik natuurlijk nieuwsgierig nu geworden 😅🤣

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
26
20
23
Den helder

Groetjes John
U heeft overigens inderdaad gelijk met dat ik nog jong ben om genoeg dingen te leren, en dat vindt ik ook leuk, ook om zelf te onderzoeken. Want ben ook aan het oriënteren voor misschien een stanley 55 als ik een wat goedkopere eens op het lijf loop. Had ik dus bijvoorbeeld ontdekt hoe dat allemaal werkt en zo van plaatjes en dergelijke, maar de meest recente was dat er ook 2 schaafijzers met ieder een 45° hoek er bij zaten, 1 rechts en 1 links. Dacht telkens van waarvoor zijn die dan, die zijn wel heel anders dan de rest, totdat ik een facebook filmpje tegenkwam waarbij iemand die schaafijzers gebruikte om planken in de lengte in verstek te schaven, dus ik gelijk van "OOOOOOOOHHHHHH, dat is handig zeg". En zo heb ik dat ook met vele dingen op verschillende manieren gehad. Helaas ook op minder prettiger manieren, zoals nooit met een schuine rand een nietje met een lucht pistool terwijl je dat plaatje heel hard aan drukt gaan schieten. Want wat er dus gebeurde was doordat met zo'n pistool komt er eerst nog een puffje eruit, wat genoeg was om even de weerstand weg te nemen, en toen verschoof ie door mijn druk..... en belande het nietje dwars door me duim heen..... was NIET zo plesant laten we het daar maar op houden

• Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.560
968
‘s-Hertogenbosch
Trouwens, wat bedoelde u eigenlijk precies met wat u zei over een voorhamer en zo? Ben namelijk niet bekend met die term, dus dan ben ik natuurlijk nieuwsgierig nu geworden 😅🤣
Reden te meer om het uit te zoeken.😁 sommigen noemen het een sloophamer, anderen weer voorhamer , er zijn er ook die het over een moker hebben.
Er zullen misschien best verschillen zijn, ik ken alleen de verschillen in vorm en gewicht, de ene met een lange en de andere met een korte steel

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.