Even een ander klusje.

Waarom sommige werkstukken langer duren of soms blijven liggen.

Wij hebben een heerlijke tuin. Bloemen en planten vanaf het huis tot in het midden aan mijn werkplaatsje, daarachter onze groentetuin met kleine kunststof-aluminium kas.
Onze wens (en vooral die van mijn echtgenote) was een echte kas met glas. Na 2,5 jaar vertoonde de kunststof platen ernstige verwering. Het knapte al kapot als je er naar keek.

Op MP een tweede hands kas gekocht. In onze buurt zit iemand die deze bouwt uit sloopkassen, hij had een mooie kas van 3.00x3.00x2.50 staan.
Onze oude verkocht op MP met de vermelding dat hij in redelijke staat was maar er enkele ramen vervangen moesten worden. Iemand gelukkig gemaakt die net genoeg ruimte had voor dit kasje.
Eerst maar een glasbok gemaakt om alle glasplaten te kunnen vervoeren.
UPZI2903[1].JPG
Daarna de hele handel op locatie slopen. Deze manier weet ik hoe het in elkaar zat en maakt het thuis monteren weer iets makkelijker.
IMG_0818.JPG

Nu kan het opbouwen beginnen, eerst de fundering .
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
845
441
Noord-Veluwe
Daar had ik nooit bij stilgestaan, een tweedehands kas. Goede tip, waarvan ik zeker gebruik ga maken! Bedankt daarvoor. Ziet er keurig uit. Daar gaan jullie volgens mij veel plezier van hebben.
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
498
118
Omg. Eindhoven
Leuke klus Edwin!

Zelf heb ik een kas van 2x3m voor de tomaten/paprika/peper.
Ik heb hier wat oud hout genomen, en wat oude ijzeren frames met enkel glas (die er in de jaren 60 in huizen zat), en een polyester rol dak erop. Voor een kleine 100 euro een functionele kas.

Maar zo'n "echte" kas blijft natuurlijk veel mooier
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Ik heb een houten kas op mijn lijstje staan om ooit een keer te gaan maken. Voorlopig ligt er nog een trampoline in de weg, dus ik heb nog even tijd.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Daar ga je veel plezier aan beleven! Ik heb zelf ook een kas staan (maar dan groter; 3 x 6 mtr), van stalen spanten en aluminium glasroeden van gesloopte professionele kassen. Ook tweedehands gekocht. Het klimaat blijft ook veel beter in een grotere kas zoals ook die van jou dan in zo'n klein polyester kasje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.