Esdoorn houten blad in de tuin

jkanters1989

Nieuw lid
30 jun 2020
2
0
Hoi Woodworkers!

Ik ben Jeroen, fanatiek klusser, nieuw hier sinds vandaag en een account aangemaakt vanwege een vraag.

Ik heb een prachtig houten boomblad gevonden wat ik wil gebruiken om een kamadomeubel van te maken. Het is echter van esdoorn hout en ik ben er nog niet van overtuigd of ik deze voor buiten goed behandeld krijg. En zoja, hoe.

Lees hier en daar e.e.a. over voorbehandelen met een anti-vlekken laag of afwerken met Skylt ultramatte. Of hardwax?

Ik wil er best wat moeite in steken of het na x aantal nog eens moeten behandelen. Zolang ik maar weet dat ik veilig zit :)!

Uiteraard bijgevoegd een foto van deze parel ;-) Ik zie graag jullie reacties tegemoet!

Bedankt en groet, Jeroen

dddd.png
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Welk ei heb je? Er is misschien wel een mogelijkheid maar dan moeit je hel vacuum laten impregneren en dan in de epoxy zetten. Niet iets wat ik je wil adviseren want het wordt dan een goudenbank.
 

jkanters1989

Nieuw lid
30 jun 2020
2
0
Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties!

Het lijkt me duidelijk. Beter kijk ik nog even door voor een mooi stuk eiken o.i.d.

p.s. iemand interesse in een mooi stuk esdoorn;)? 10cm dik, zo'n 50 bij 260 lang!

Bedankt en groet,

Jeroen
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Gewoon bewaren; zo'n mooi stuk kun je altijd wel ergens voor gebruiken (ik ben maar een klein beetje hamsterig aangelegd, hoor ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.