Ervaringen Senco finishpro18mg-ax

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.738
513
Dordrecht
Deze Senco is nu voor zover ik kan bepalen een heel schapelijke prijs te koop en ik zit eraan te denken deze te bestellen:

Ik heb echter geen ervaring met deze tacker (en Senco tackers in het algemeen) en kan er geen goede reviews van vinden. Heeft iemand een mening/ervaring met dit apparaat?

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.738
513
Dordrecht
Ik heb 3 trackers van Senco, Brad, nail en nieten , heb ze al zeker 10 jaar en nog nooit problemen gehad het is een proffesioneel merk
Ik ken het merk, maar gek genoeg geen idee waar het zich bevindt qua kwaliteit. Ik heb een aantal tackers, maar allemaal van andere merken.
Mijn union bradtacker heeft het begeven, dus zoek ik wat anders en een ander merk, want die union ging me te snel stuk...

Alex Timmermans

Actieve deelnemer
6 sep 2020
72
16
Heb een senco brad tacker sinds een jaar. Werkt prima, maar ben geen intensieve gebruiker. Ik vind ‘m verrassend licht in gewicht.

Oscar f1

Actieve deelnemer
14 feb 2015
49
3
Alkmaar
Ik ken deze niet, maar is wel pittig aan de prijs.
Gebruik al jaren twee vershillende tackers van van ecotools:
Luchtdruktackers

p390_1.jpg

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.738
513
Dordrecht
Ik ken deze niet, maar is wel pittig aan de prijs.
Gebruik al jaren twee vershillende tackers van van ecotools:
Luchtdruktackers

p390_1.jpg
Volgens mij valt de prijs best mee als je wat breder kijkt hoor, ecotools is wel erg goedkoop met hun tackers.

De pinnailer die ik heb van ecotools is niet slecht, maar ik zoek eigenlijk een wat verfijndere tacker voor de brads. Vandaar de vraag naar ervaringen met de Senco.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.738
513
Dordrecht
Thanks, maar met de prijs die Bouwmaat nu vraagt kan ik volgens mij beter wachten op een leuke aanbieding van de losse compressor en een systainer. De PC1010 koop ik nu al voor een goede 160euro, de tacker en toebehoren zijn 156 euro, dus dan hou ik nog dik 150 euro over voor een systainer. Dan ben ik ca. 100 euro goedkoper uit, dus volgens mij is die prijs van Bouwmaat voor de losse tacker gewoon erg netjes.

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
387
164
Eindhoven
Thanx voor je reactie! Ook geen problemen met duurzaamheid?
De union neem ik mee op karwei, daar krijgt hij wat meer te verduren. De senco gebruik ik in de werkplaats, puur op gevoel voelt de senco wat minder duurzaam aan, komt misschien ook door het gewicht. Ik kan dit niet onderbouwen. Union heb ik ca 12 jaar in gebruik, senco een jaar of 3.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.738
513
Dordrecht
De union neem ik mee op karwei, daar krijgt hij wat meer te verduren. De senco gebruik ik in de werkplaats, puur op gevoel voelt de senco wat minder duurzaam aan, komt misschien ook door het gewicht. Ik kan dit niet onderbouwen. Union heb ik ca 12 jaar in gebruik, senco een jaar of 3.
Als ik het zo hoor heb ik dikke pech gehad met mijn union, weinig gebruikt in een jaar of 6 tijd en toch al defect.....

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
366
153
Ik heb de Senco gisteren ook besteld.
Ter vervanging van een Ecotools tacker, die elke keer als ik hem aansluit (na een hele tijd niet gebruikt te zijn) in het begin dienst weigert. Na wat schudden, er op kloppen, druk hoger zetten, druk weer verlagen etc, deed hij het uiteindelijk wel weer, maar ik was er ondertussen klaar mee.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.738
513
Dordrecht
Ter vervanging van een Ecotools tacker, die elke keer als ik hem aansluit (na een hele tijd niet gebruikt te zijn) in het begin dienst weigert. Na wat schudden, er op kloppen, druk hoger zetten, druk weer verlagen etc, deed hij het uiteindelijk wel weer, maar ik was er ondertussen klaar mee.
Ook bij Bouwmaat?

Ik wordt er ook goed kriegel van als gereedschap niet werkt op het moment dat je het nodig hebt. Ik gebruik de tacker niet vaak (tot nu toe, gaat als het goed is veranderen), maar als ik hem nodig heb moet hij het gewoon doen.

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.177
973
Enschede, Twente
Heb je het ding wel regelmatig een drupje olie toegediend?

• Leuk
Waarderingen: The Boktor

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
366
153
Tja, wat is regelmatig. Eigenlijk altijd een druppeltje aan het begin en aan het eind. Tussendoor eerlijk gezegd niet. Maar de problemen waren er al vrij snel.

Inderdaad, meestal zijn de aanbiedingen bij Bouwmarkt niet zo heel scherp, maar soms wel.
Dit is (denk ik) de scherpste aanbieding:

Waren voor zo'n 2 jaar terug ook al een keer in de aanbieding voor € 250,00 exc. BTW.
Veel plezier van gehad in de tussentijd.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.