Ervaringen met het peanut-verbindingssyteem?

HuubHangop

Actieve deelnemer
31 okt 2016
65
10
Maastricht
Ik liep bij toeval tegen dit systeem aan: Intelligent Fixings | Peanut 3

Op zich wel interessant, redelijk snel in te frezen (niet heel snel..), schroefloos, demontabel, betaalbaar (10-15ct per verbinder), snelle en eenvoudige montage.

Startpakket voor de hobbyist is wel prijzig, vanwege de specifieke frees & freesmal, ong EU380 voor startpakket met frees, freesmal en 100 verbinders.

Is er iemand die ervaring heeft met dit systeem, en dan bij voorkeur met handmatig infrezen ipv CNC? Zou wel willen weten of de verbindingen consequent dicht zijn, of het infrezen gevoelig is voor afwijkingen, en hoe stabiel verbindingen blijven op de langere termijn.

Groet Marcel

 

sibejan

Actieve deelnemer
23 apr 2017
89
26
Ljouwert
Dat zou ik ook wel willen weten, hoe 't zich in de praktijk verhoudt tot domino's oid. Hoe precies je moet werken, en hoe makkelijk 't lost.
Ik ken wel iemand die 't gebruikt, icm met zijn Yeti Smartbench - maar die zit zover ik weet niet op dit forum.
 

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
300
118
Zuid Holland
een draadje van meer dan 1,5 jaar geleden
hoe je dit voldoende precies zonder cnc kan frezen tonen ze niet
Peter millard (hierboven ook al genoemd) heeft dit uitgebreid laten zien.

Gaat prima.

Ik vind 380€ veel geld, maar een domino, lamello etc systeem kost ook serieus geld. Millard is enthousiast en vertrouw ik wel. Hij heeft later meen ik sponsoring van ze ontvangen.
 

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
63
6
Oss
Volgens mij zijn er vele andere en goedkopere alternatieven. Heb hier jaar of 1,5: geleden voor gekeken. Maar bestaat maar een verkooppunt van in Nederland en die rekenen de hoofdprijs. Ze worden op verschillende andere fora maffia genoemd. Deze verkopen het omdat ze de professionele machines hiervoor verkopen. Een starterspakket was volgens mij stuk duurder dan hiervoor aangegeven. Het systeem zal best werken icm met CNC en standaarden niet zomaar voor enkele kast zeker niet met prijzen die door hun worden gehanteerd
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
969
397
hilversum
Volgens mij zijn er vele andere en goedkopere alternatieven. Heb hier jaar of 1,5: geleden voor gekeken. Maar bestaat maar een verkooppunt van in Nederland en die rekenen de hoofdprijs. Ze worden op verschillende andere fora maffia genoemd. Deze verkopen het omdat ze de professionele machines hiervoor verkopen. Een starterspakket was volgens mij stuk duurder dan hiervoor aangegeven. Het systeem zal best werken icm met CNC en standaarden niet zomaar voor enkele kast zeker niet met prijzen die door hun worden gehanteerd

Deze?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.