Ervaringen met Axminster stofafzuiging?

feodost

Nieuw lid
17 jan 2024
3
0
Oostende (België)
Op heden gebruik ik een Bosch stofzuiger in mijn werkplaatsje. Echter bij gebruik van mijn Dewalt tafelzaag of mijn freestafel vliegt het stof overal in het rond. Gezien ik weer wat meer aan het houtbewerken wil slaan, is het dus tijd om te kijken naar een andere oplossing. Budget is ongeveer 1000€. Daarvoor wil ik stofvrij kunnen werken en ook fijn stof vermijden (hoewel dat wellicht utopie is?).

Ik liet m’n oog vallen op de Axminster Workshop AW118CE Cyclone Dust Extractor - 230V. Deze kost geleverd 865€.

Is er iemand onder jullie die deze afzuiging ook gebruikt? Wat zijn de bevindingen?

Of verkiezen jullie andere opties?

Ik keek ook al naar de CamVac (of het veel goedkopere model van Parktool), maar vrees dat het fijn stof dan toch gewoon in de lucht geblazen wordt?

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
1.115
314
bij gebruik van mijn Dewalt tafelzaag of mijn freestafel vliegt het stof overal in het rond.
Welke Dewalt. Ik heb zelf een 7492 gehad. Standaard zitten daar diverse kieren en gaten waar het stof door naar buiten ontsnapt. Ik had al die gaten met ducttape zo veel als mogelijk dichtgeplakt en dat scheelde enorm.

Wat voor freestafel heb je en hoe zuig je af bij het frezen, zit er een afzuigpunt direct bij de frees ?

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.