Ervaringen gezocht met de gereedsschapstrolley Qbrick-systeem van de Lidle

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.650
303
Waar denk jij dat de profi's mee weglopen?
Ik ben specifiek opzoek naar trolleys met ladesystemen. Ja,.....en liefst niet te duur...

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.185
475
hilversum
Ik heb de Dewalt/Stanley variant gehad.(kan dus niets over de kwaliteit van deze zeggen)
Kwaliteit was goed, alleen ik liep tegen redelijk wat beperkingen aan.
De indeling van de lade's waren niet echt ideaal en ook niet echt aanpasbaar.
De versie met assorti bakjes was beperkt in ruimte en de laatjes hadden losse plastic scheiding wandjes die je kon plaatsen maar echt lekker werken deed het niet voor mij.

Maar ik ben ook verpest met een bus met inrichting.
Tegenwoordig ligt alles in een la en gooi ik in een tas wat ik nodig heb.

Henkies

Actieve deelnemer
10 sep 2021
85
53
Noordwijk
Het lijkt in ieder geval een betaalbaarder alternatief voor de stanley tstak lades. Let wel: het blijft een compromis met de focus op afmetingen. Zo heb ik bijvoorbeeld een la met tangen waar de boel gewoon in gegooid wordt. Zou ik dit netjes willen uitleggen in plukschuim dan zou ik daar zeker 4 lades voor nodig hebben en dan wordt de stapel al gauw erg hoog, zwaar en duur.

Heb je een vaste werkplaats: dan zou ik zeker investeren in een stalen kast van formaat en 'rapen' voor klusjes buiten de deur.
Heb je vaak grotere klussen buiten de deur of moet je de boel zoals ik opslaan op zolder, dan is zo'n modulair systeem een handig compromis en zijn de laden aanzienlijk handiger dan grote koffers waarin alles door elkaar ligt.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor en Wim Kluck

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
287
29
Binnenkort Ulvenhout
Ik ben het serieus aan het overwegen, maar de opties van de Lidl vind ik minder interessant. Een trolley heb ik geen behoefte aan en een toren met lades zie ik ook niet zitten. Naar mijn mening is dat veel plastic met veel onbenutte ruimte.

Weten iemand het verschil toevallige tussen de verschillende productlijnen?
One, Two, Pro, Prime?
Pro lijkt standaard een slag minder breed te zijn dan de de rest. Maar alle productlijnen lijken soorten kisten te hebben.

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.650
303
Dezelfde vrageg stelde ik aan rotopino.nl:

Kunt u mij uitleggen wat de specifieke verschillen zijn tussen de verschillende Qbrick systemen die jullie voeren?

Waar moet ik op letten?

Een zoektocht op jullie website en Faceboek brengt geen verheldering helaas.

Wat ik zoal lees is er de:

One

Two

Pro

Basic

Prime

Wellicht zelfs nog meer?

De Praxis voert slechts enkele modellen hier in Nederland.

Waar zou ik (alle) modellen kunnen bekijken? Wellicht op een beurs?

Dit was hun reactie:

Geachte,
Wat Qubrik betreft, de lijnen verschillen in maten. Dat is iets waar moet opgelet worden.
Niet de lijnen passen ook niet op elkaar. Er zijn enkele uitzonderingen met behulp van een tussenplaat waar de boxen van verschillende lijnen gekoppeld kunnen worden.

Wat betreft de kleuren, de rode uitvoering is gemaakt van nieuwe kunststof. De zwarte en gerecyclede kunststof.
Helaas heeft dit in dit geval te maken met duurzaamheid en robuustheid.
Rode koffers zijn van veel betere kwaliteit dan zwarte koffers.

U kunt zelf nog even een kijkje nemen op de site van Qubrik. Daar kunnen engels of duits taal gekozen worden.

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.650
303
Qbrick en rotopino zijn beide poolse bedrijven. De Nederlandse "delegatie" schrijft wellicht wat gebrekkig Nederlands.

handig18

Oud hout
17 feb 2013
3.041
896
Oss
Ze staan met regelmaat op ibood.
Ik heb onlangs een 4-tal koffers aangeschaft.
Zien er goed uit.

Boonanza

Nieuw lid
15 jul 2023
3
0
Amersfoort
Misschien een beetje laat deze reactie, maar heb inmiddels een flinke toren met Qbrick-One kisten staan in de werkplaats. QC is echt belabberd, want enkele kisten kwamen beschadigd aan. Deed me ook wel twijfelen aan de kwaliteit, maar tot nu toe gaat het goed. Omruilen was geen probleem, maar een uitgebreide service hoef je niet te verwachten. Daar is de prijs ook naar. Deze toren in PACKOUT zou zeker het 5-voudige hebben gekost. Ik heb de One series Red om precies te zijn. Van die serie schijnt het kunstof nog duurzamer/ beter te zijn. Bij Praxis waren laatst de zwarte One-bakken in de aanbieding. Heb er nog een paar bijgekocht. Lijken ook goed. De One en Pro series zijn duidelijk beter ontwikkeld dan de Two-serie.

Tot nu toe best tevreden dus. Let wel op: de One Serie is echt groot! Ik vind dat prettig, want dan kun je er ook een paar bakken vulplaatjes, een boormachine etc. in kwijt, maar denk dat voor consumentengebruik de Pro serie al heel prettig werkt.

Bijlagen

• D26DFD06-37D4-492F-9557-A3FAE2D2D472.jpeg
    D26DFD06-37D4-492F-9557-A3FAE2D2D472.jpeg
    97,9 KB · Weergaven: 41
  • IMG_1899.jpeg
    IMG_1899.jpeg
    86,5 KB · Weergaven: 41

Boonanza

Nieuw lid
15 jul 2023
3
0
Amersfoort
Ow ja, vooral bakken met lades gekocht. Dat werkt mijns inziens het makkelijkst, want dan hoef je niet af te stapelen. Lades lopen heel soepel. Maar goed, heb ze nog niet zo lang. De tijd zal leren of ze een beetje lang meegaan.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.