Ervaring met TSO - MTR18 - "way of working"?

GillesT

Actieve deelnemer
13 jan 2019
82
20
Wijk bij Duurstede
Dag allen,

Ik ben aan het bedenken wat voor soort werkbank ik ga maken en hoe functies als zagen, frezen, monteren, schaven enz. in mijn werkplaatsje ga organiseren. Vanwege beperkte ruimte en wens om flexibel te zijn, kom ik dit tegen: TSO Products MTR-18 On Festool MFT/3 (Thumbnail) GIF | Gfycat /

1. Heeft iemand hier ervaring mee? Qua repetitief werken? Qua nauwkeurigheid? Gemak?

2. Heeft iemand deze set-up staan waar ik eens zou mogen komen kijken?

Groeten,
Gilles
 
  • Leuk
Waarderingen: zeno

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Vraag je eens af hoe vaak je de gradenverdeling nodig hebt? Kan je dit op een andere manier ook bereiken.
Vaste hoeken kan je bereiken door andere gaten te boren (mft style zie het www) Of gebruik een digitale zweihaak. Ik heb laatst voor dezelfde keuze gestaan en kwam tot de conclusie dat ik bijna alleen haaks afkort en ben toen voor de festool variant van de TSO grs 16 gegaan (deze was een stukje voordeliger). Ik vond de prijs wel echt een dingetje. Ga je dit veel gebruiken dan zou ik hem meteen kopen.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Gereedschappro in Haarlem verkoopt deze. Je zou daar langs kunnen gaan en vragen om een demo.
 

zeno

Actieve deelnemer
Dag allen,

Ik ben aan het bedenken wat voor soort werkbank ik ga maken en hoe functies als zagen, frezen, monteren, schaven enz. in mijn werkplaatsje ga organiseren. Vanwege beperkte ruimte en wens om flexibel te zijn, kom ik dit tegen: TSO Products MTR-18 On Festool MFT/3 (Thumbnail) GIF | Gfycat /

1. Heeft iemand hier ervaring mee? Qua repetitief werken? Qua nauwkeurigheid? Gemak?

2. Heeft iemand deze set-up staan waar ik eens zou mogen komen kijken?

Groeten,
Gilles

Wel mooi bedacht; kende deze nog niet.
Voor meer recht toe recht aan, en dan vooral repetitief werken, vind ik benchdogs uk fence systeem wel mooi:

 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Deze Vario-bench van Sautershop is ook interessant. Het grootste verschil met een gewone MFT is het aangepaste gatenpatroon aan de rand, waardoor een groot aantal hoeken op een snelle en handige manier mogelijk zijn.

 

GillesT

Actieve deelnemer
13 jan 2019
82
20
Wijk bij Duurstede
Wel mooi bedacht; kende deze nog niet.
Voor meer recht toe recht aan, en dan vooral repetitief werken, vind ik benchdogs uk fence systeem wel mooi:

Hallo Zeno, allen,

Dank voor jullie reacties, dit benchdogs uk fence systeem lijkt idd ook schitterend te werken, deze kende ik nog niet.

Ook Wim Kluck heeft een goed punt, hoe vaak ga je die graden/hoek nu echt gebruiken. Moet ik idd nog even over nadenken. In de praktijk toch heel weinig denk ik en dan is het idd wel een sloot geld..

Ik ben er nog niet uit.... laat het weten...

Hartelijke groeten,
Gilles
 
  • Leuk
Waarderingen: zeno

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.