Beste mensen,
Mijn naam is Bjorn en ik ben sinds kort lid geworden van dit forum. Ik vind het leuk om met hout bezig te zijn. Voorheen vooral met handgereedschap en sloophout, maar binnenkort ga ook aan de slag met het verbouwen van onze zolder.
Vandaar mijn vraag: Wat zijn jullie ervaringen met Ryobi?
Ik zag namelijk deze aanbieding http://www.gereedschapwebwinkel.nl/...!!--Ryobi-EMS-254L-+-Ryobi-onderstel-RLS.html en dat lijkt mij een prima machine voor de semi-professionele hobbyist
Met name de mogelijkheid om tot 30cm brede planken te kunnen zagen klinkt mij goed in de oren.
Mijn verwachte gebruik is:
- kleine werkstukken voor de leuk
- latten en balken voor de zolderverbouwing
- steigerhout voor de tuin
- wellicht laminaat als dat mogelijk is.
- In de toekomst misschien voor eigen meubels (plaatwerk laat ik liever gezaagd afleveren)
Andere opties die ik heb overwogen zijn:
- DeWalt DWS774 (minder brede zaagsnedes)
- Makita Flipper (beduidend duurder & qua functionaliteit net niet te zijn?)
ps: Ik vind goed gereedschap belangrijker dan budget. Te duur? Dan sparen we nog even door
Tips, op- en aanmerkingen van harte welkom!
Mijn naam is Bjorn en ik ben sinds kort lid geworden van dit forum. Ik vind het leuk om met hout bezig te zijn. Voorheen vooral met handgereedschap en sloophout, maar binnenkort ga ook aan de slag met het verbouwen van onze zolder.
Vandaar mijn vraag: Wat zijn jullie ervaringen met Ryobi?
Ik zag namelijk deze aanbieding http://www.gereedschapwebwinkel.nl/...!!--Ryobi-EMS-254L-+-Ryobi-onderstel-RLS.html en dat lijkt mij een prima machine voor de semi-professionele hobbyist
Mijn verwachte gebruik is:
- kleine werkstukken voor de leuk
- latten en balken voor de zolderverbouwing
- steigerhout voor de tuin
- wellicht laminaat als dat mogelijk is.
- In de toekomst misschien voor eigen meubels (plaatwerk laat ik liever gezaagd afleveren)
Andere opties die ik heb overwogen zijn:
- DeWalt DWS774 (minder brede zaagsnedes)
- Makita Flipper (beduidend duurder & qua functionaliteit net niet te zijn?)
ps: Ik vind goed gereedschap belangrijker dan budget. Te duur? Dan sparen we nog even door
Tips, op- en aanmerkingen van harte welkom!