Ervaring met RP Coronet Envoy

Ruben de Geest

Nieuw lid
21 mei 2018
10
0
48
Rheden
Je legt de vinger op de zere plek. De wens was de xl. De eerste voorgedraaide schaal paste niet, te veel vervormt. Wilde hem op cursus voorzien van een kleinere voet en de buitendiameter iets verkleinen maar ik heb ze te goed opgeborgen. Ja ik ben in het bezit van een lintzaag. Kijk de maximale diameter is ongeveer 35cm.
Hoe vaak krijg je groter werk. Je kunt ook buiten het bed draaien (gaat met een tafelmodel lastig) helaas was bij mij de voet dermate vervormt dat ie niet meer in de chuck paste.
Bedenk goed wat je er mee wil. Een schaal van 40 cm kan je niet overal kwijt.
Het meeste werk zal ook wel passen idd. En anders de kop wat draaien. Daarom staat de Envoy ook nog op het lijstje. Die heeft een iets grotere diameter maar wel duurder en eigenlijk net te duur. Zal Ronald Kanne eens bellen. Ga ik daar eens langs. Denk dat de 180 misschien wel een goede stap is na de DB1000.
 

Ruben de Geest

Nieuw lid
21 mei 2018
10
0
48
Rheden
Het meeste werk zal ook wel passen idd. En anders de kop wat draaien. Daarom staat de Envoy ook nog op het lijstje. Die heeft een iets grotere diameter maar wel duurder en eigenlijk net te duur. Zal Ronald Kanne eens bellen. Ga ik daar eens langs. Denk dat de 180 misschien wel een goede stap is na de DB1000.
De lintzaag zal dan toch nog even moeten wachten. Maar die staat wel boven aan m'n lijstje
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Je legt de vinger op de zere plek. De wens was de xl. De eerste voorgedraaide schaal paste niet, te veel vervormt. Wilde hem op cursus voorzien van een kleinere voet en de buitendiameter iets verkleinen maar ik heb ze te goed opgeborgen. Ja ik ben in het bezit van een lintzaag. Kijk de maximale diameter is ongeveer 35cm.
Hoe vaak krijg je groter werk. Je kunt ook buiten het bed draaien (gaat met een tafelmodel lastig) helaas was bij mij de voet dermate vervormt dat ie niet meer in de chuck paste.
Bedenk goed wat je er mee wil. Een schaal van 40 cm kan je niet overal kwijt.
Wim, je kunt je voet toch eerst opnieuw afdraaien, zodat hij weer in je chuck past?
Zou toch eigenlijk geen probleem moeten zijn.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Ja dat kan als je bank groot genoeg is. Voet past niet meer in de grootste chuck. Te ovaal geworden. Dus buiten het bed draaien gaat niet. Tussen de centers draaien gaat niet want daarvoor is de schaal te groot.
Ik moet gewoon een tijdje wachten tot mijn grotere bank weer staat. Of even ergens een bank regelen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.