Een zgn. "flipover" zaagmachine is zeker handig, neemt weinig plaats in en kan gemakkelijk 90gr gedraaid worden om in een lange smalle werkplaats te kunnen afkorten en schulpen op 1 machine.
ik heb zelf de LF1000 van Makita: perfect voor parket, laminaat, houten terrassen, .... Gaat sowieso altijd mee op verplaatsing om snel iets op maat zagen.
Hyundai is net zoals Samsung, LG, ... een Zuid-Koreaans industrieel conglomeraat. Wij kennen ze in EU misschien toevallig van auto's, GSMs of TVs, maar ze zitten allemaal in zowat alle sectoren. dat Hyundai group ook in powertools zit, wist ik niet. Dat ze voor verdeling met HBM, Hornbach, Bol, Brico, Praxis, ... samenwerken wijst er wel op dat ze zich in het goedkopere segment positioneren. Is de normale prijs effectief 500? Ik heb soms de indruk dat bij HBM altijd alles in promotie staat.
Ik denk dat Elu (ondertussen overgegaan in Dewalt) de vader van de flipover is.
Er staat er toevallig 1 te koop op het marktplein, met tafelverbreding waardoor je minder beperkt bent in van breedte zagen:
Te Koop ELU TGS 273 filpover zaagtafel met tafelverbreding
Geen connectie met de aanbieder. Het is een oud ding, maar dat betekent ook dat ze al x jaar niet kapot gegaan is

.
Ik zou daar meer vertrouwen in hebben dan in een merk waar blijkbaar nog niemand op dit forum ervaring mee heeft.