ervaring GTS 635-216 of andere compacte cirkelzaag

Rubinh0

Actieve deelnemer
2 dec 2015
32
16
Tongeren
Bedankt voor deze tip, de keus in zaagbladen voor de 7485 (210) is inderdaad beperkt, mede door de wijziging van de nieuwe norm in de VS voor dit type. De freud bladen beginnen pas bij 250. Had ik graag gewild, maar ja. Door nu weer een nieuwe bron Sagenblattkoning weer iets om gaan te bekijken. Jij noemt nu bladen van 216mm., passen die zonder mankeren in de 210mm. dewalt 7485?
Ik noemde 216 omdat ik de GTS635-216 heb :)
Ik dacht dat Freud wel een blad van 210 had (volgens Nachdenksport) maar weet niet of dat overal te krijgen is en of dat met positieve tand is.

216 lijkt me niet te passen in de 210, omgekeerd normaal wel maar dan zit de 'spaltkeil' te ver van het zaagblad af in de GTS635. (Kom even niet op de juiste NL term ;) )
 

macabre

Actieve deelnemer
5 aug 2020
100
34
67
Kollum Friesland
Elk geval bedankt voor deze info, het wordt mijn eerste zaagtafel die ik ga aanschaffen. Ik ben redelijk ingelezen, maar de zijdelinkse materie nog niet zoveel, dus dit is heel erg welkom.
Wat betreft Dewalt 7485; die is momenteel bijna niet verkrijgbaar, dus sparen we rustig door en info vergaren.:cool:
 

Rubinh0

Actieve deelnemer
2 dec 2015
32
16
Tongeren
Elk geval bedankt voor deze info, het wordt mijn eerste zaagtafel die ik ga aanschaffen. Ik ben redelijk ingelezen, maar de zijdelinkse materie nog niet zoveel, dus dit is heel erg welkom.
Wat betreft Dewalt 7485; die is momenteel bijna niet verkrijgbaar, dus sparen we rustig door en info vergaren.:cool:
Geen probleem! Had ik geweten wat ik nu weet, had ik deze gts ook niet gekocht waarschijnlijk :)
Maar toen waren amper reviews te vinden, enkel 'unboxing videos'.

Grts
 
  • Haha
Waarderingen: macabre

macabre

Actieve deelnemer
5 aug 2020
100
34
67
Kollum Friesland
Mag ik dan vragen wat de reden is om de GTS nu niet weer te kopen met de wetenschap die je nu hebt? Misschien zie ik ook dingen over het hoofd die mij op andere gedachten kunnen brengen, nogmaals, dit is de eerste tafelzaag die ik ga aanschaffen.
 

Rubinh0

Actieve deelnemer
2 dec 2015
32
16
Tongeren
Mag ik dan vragen wat de reden is om de GTS nu niet weer te kopen met de wetenschap die je nu hebt? Misschien zie ik ook dingen over het hoofd die mij op andere gedachten kunnen brengen, nogmaals, dit is de eerste tafelzaag die ik ga aanschaffen.
Natuurlijk :) Voor mij was het ook de eerste tafelzaag.

Vooral de zaagbladdiameter, de trilling (zeer agressief geluid) bij het opstarten en de speling op zaagblad zouden me nu voor een beter (duurder) model doen kiezen.
Pas op, ik werk er nog steeds geregeld mee, maar het feit dat ik geen goede zaagbladen in een fysieke winkel kan halen storen me misschien nog wel het meest.
Denk dat het een goede 'job site table saw' is, maar voor een tafelzaag die mijn atelier niet verlaat bestaan er volgens mij betere/meer geschikte modellen. Heb wel al wat aanpassingen gedaan (bijbestellen + verlengen van de parallelgeleiders, zodat ik ook smalle stroken kan zagen zonder de tafelverlenging telkens terug in te schuiven). Daarnaast hangt de tafelverbreding ook wat af wanneer deze volledig uitgetrokken is, dus deze heb ik permanent ondersteund in een mobiele zelfgebouwde basis.
 
  • Leuk
Waarderingen: macabre

benhout

Nieuw lid
26 aug 2012
8
3
Ik heb een DE Walt 7492 set gekocht voor een grooooote verbouwing van het aangekochtte huis van mijn dochter. Ik heb deze tafel vooral gekocht vanwege het hier al eerder genoemde feit van de perfect parallel lopende geleider door de dubbele tandheugel. Ik vind het een geweldige machine, ook het bijbehorende frame is zeer stabiel. Levertijd was wel een drama inderdaad. Maar het was het wachten waard. Voor het grotere werk zoals platen zagen maak ik dankbaar gebruik van mijn Makita invalzaag met de bijbehorende linealen. Fijn daarbij is dat je de snede kunt voorritsen, dit voorkomt splinteren van materiaal. Om plaatmateriaal evenwijdig te zagen met het lineaal kun je perfect instelbare geleiders gebruiken, deze heb ik besteld bij Ali. 1611072225042.png
 
  • Leuk
Waarderingen: mk23

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Ik heb een DE Walt 7492 set gekocht voor een grooooote verbouwing van het aangekochtte huis van mijn dochter. Ik heb deze tafel vooral gekocht vanwege het hier al eerder genoemde feit van de perfect parallel lopende geleider door de dubbele tandheugel. Ik vind het een geweldige machine, ook het bijbehorende frame is zeer stabiel. Levertijd was wel een drama inderdaad. Maar het was het wachten waard. Voor het grotere werk zoals platen zagen maak ik dankbaar gebruik van mijn Makita invalzaag met de bijbehorende linealen. Fijn daarbij is dat je de snede kunt voorritsen, dit voorkomt splinteren van materiaal. Om plaatmateriaal evenwijdig te zagen met het lineaal kun je perfect instelbare geleiders gebruiken, deze heb ik besteld bij Ali. Bekijk bijlage 97146
Heb je een link naar dat onderdeel?

Ik blijf namelijk moeite hebben om de aankoop van een tafelcirkelzaag te rechtvaardigen als ik zie wat ik al heb en wat ik daarmee kan doen. En met dat rechtvaardigen heb ik meestal geen enkele moeite :)
 
Laatst bewerkt:

benhout

Nieuw lid
26 aug 2012
8
3
Het is voor mij de eerste keer dat ik lees dat dat gebeurd. Niet dat ik alle reviews etc lees hoor, maar aangezien ik het ding zelf al 10 jaar heb en wel een interesse heb in gereedschappen, volg ik het uiteraard wel iets 😉
Ik heb geleerd om nu dit knopje met zachte hand te behandelen en dat helpt. Ik denk dat het komt doordat het zacht kunststof is, zou het hard materiaal zijn dan zou het volgens mij niet zo snel los komen. Maar verder is het overigens een hele fijne machine waar ik al veel plezier van beleefd heb.
 

macabre

Actieve deelnemer
5 aug 2020
100
34
67
Kollum Friesland
Wat ik mij afvraag, dat ding van Aliexpress, waar en hoe gebruik je deze? Bij een invalzaag of zaagtafel? Zit er maar naar te kijken en zie het nut (nog) niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: JuulvH

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.