ervaring GTS 635-216 of andere compacte cirkelzaag

benhout

Nieuw lid
26 aug 2012
8
3
En werkt dit dan anders dan mijn haak? :unsure:
Uh....nee;) niet echt. Ik heb 2 van die dingen, die stel ik tegen elkaar op precies dezelfde lengte en voorkom zo dat ik mijn lineaal telkens weer moet aanpassen omdat het om zijn lengteas verdraait. Maar toegegeven, ik ben een neuroot!!
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Dat voorritsknopje ; kantelt de zaag dan ook? Ik stel gewoon 5 graden in en 1 mm diep, maar dta is inderdaad elke keer effe prutsen, wist niet dat er zagen waren waar je dat met een knopje kon...
 

kajak

Nieuw lid
5 mrt 2020
22
6
Katwijk
Dat voorritsknopje ; kantelt de zaag dan ook? Ik stel gewoon 5 graden in en 1 mm diep, maar dta is inderdaad elke keer effe prutsen, wist niet dat er zagen waren waar je dat met een knopje kon...

Nee hij kantelt niet. Hij blokkeert alleen het dieper invallen. Op mijn makita is het een stalen pennetje en het knopje is van een zacht rubber, vermoedelijk hebben ze hiervoor gekozen zodat het tegen de behuizing 'plakt', waardoor het pennetje blijft zitten.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Dat voorritsknopje ; kantelt de zaag dan ook? Ik stel gewoon 5 graden in en 1 mm diep, maar dta is inderdaad elke keer effe prutsen, wist niet dat er zagen waren waar je dat met een knopje kon...
Voorritsen met mijn GKT55 doe ik als volgt:
zaagsnede op 5mm zetten, zaag naar het einde van het werkstuk schuiven, zaag aanzetten en dan met beleid en concentratie terug trekken. Je zaagt dus met de achterkant van de tanden.
Daarna de juiste diepte instellen en normaal zagen. Perfecte zaagsnede als je een goed blad hebt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.