M
ms19333
Guest
Goedenavond allemaal,
ik had me van de week al voorgesteld en had beloofd om wat te plaatsen over de bouw van een ensuite.
Het begon allemaal met de wens om een nieuwe hoekbank en welke kleur.
Toen gingen we eens denken over ons interieur en kwamen eigenlijk tot de conclusie dat het een beetje een rommeltje is vooral qua kasten, dus het idee was kasten weg maar waar laat je dan de inhoud; in een soort en suite oplossing naar de keuken was toen snel bedacht.
Ik heb een schetsje gemaakt om een idee te krijgen:
Het idee werd goedgekeurd dus toen moest ik aan de slag.
Hier een foto van de doorgang waar de ensuite moet komen:
Het gebruikte materiaal is MDF en omdat we een jaren 30 huis hebben moesten er natuurlijk veel panelen in. Ik heb hiervoor een freestafel aangeschaft met een bijbehorende profiel en contraprofielfrees:
Vervolgens begonnen met de deuren te maken, hier een foto van de gefreesde deuren los, de deuren zijn 57,5cm breed dus vrij smal:
Het gebruikte MDF is 18mm, de deuren worden samengeteld uit 2 x 18mm op elkaar.
Binnenkort meer....
Attached files

ik had me van de week al voorgesteld en had beloofd om wat te plaatsen over de bouw van een ensuite.
Het begon allemaal met de wens om een nieuwe hoekbank en welke kleur.
Toen gingen we eens denken over ons interieur en kwamen eigenlijk tot de conclusie dat het een beetje een rommeltje is vooral qua kasten, dus het idee was kasten weg maar waar laat je dan de inhoud; in een soort en suite oplossing naar de keuken was toen snel bedacht.
Ik heb een schetsje gemaakt om een idee te krijgen:
Het idee werd goedgekeurd dus toen moest ik aan de slag.
Hier een foto van de doorgang waar de ensuite moet komen:
Het gebruikte materiaal is MDF en omdat we een jaren 30 huis hebben moesten er natuurlijk veel panelen in. Ik heb hiervoor een freestafel aangeschaft met een bijbehorende profiel en contraprofielfrees:
Vervolgens begonnen met de deuren te maken, hier een foto van de gefreesde deuren los, de deuren zijn 57,5cm breed dus vrij smal:
Het gebruikte MDF is 18mm, de deuren worden samengeteld uit 2 x 18mm op elkaar.
Binnenkort meer....
Attached files