ELU MOF96 bovenfrees vraag afzuigset

Trac

Nieuw lid
28 mrt 2024
6
0
Veluwe
Beste leden,

Onlangs heb ik een ELU MOF96/10 set gekocht.
Hoewel ik reeds gebruiker was van een MOF96 / MOF96E en erg content ben met deze machines, kwam de 'nieuwe' set met de originele afzuigset.

Hierover een korte vraag:
- op de foto's hieronder is te zien dat de set bestaat uit een perspex 'doosje' en een zwarte afzuig-adapter. Deze komen op de freesvoet en worden op de plek geborgd met de stalen pennen, waarop ook de langsgeleider is bevestigd. Ook is er een reduceerring om de opening van het perspex 'doosje' te verkleinen, als de frees niet ver genoeg naar beneden hoeft te zakken bij het frezen. In dat geval gaat alleen de freesas met moer er doorheen. Tot zover duidelijk.

- de afzuigset komt ook met een slang-adapter, die denk ik gebruikt wordt om de slang langs de machine omhoog te geleiden. Ik kan echter nergens vinden waar deze gemonteerd moet worden. Ook op de oude afbeeldingen, waarop de afzuigset is gemonteerd zie ik hem niet zitten. Toch nieuwsgierig of mede MOF96(E) gebruikers een paar foto's hebben van de MOF96 met afzuigset in gebruik. De adapter (hose clip / Schlauchklemme) is in de foto te zien omcirkeld met de rode cirkel.

- de adapter in de groene ovaal kan ik helemaal niet thuis brengen en vermoed dat die in het geheel niet bij de MOF96 hoort. Als iemand deze kan thuisbrengen, hoor ik het graag.

- ter info, er zijn ook meerdere custom 3D print MOF96 afzuigadapters in omloog (zie google op 'MOF96 dust extraction'). Deze werken misschien wel beter dat deze originele set.

gr. Bram

p.s. als mensen interesse hebben in de MOF96(E) optiehandleiding en hoe het allemaal ooit bedacht is, kan ik deze delen op doorsturen (laatste afbeelding paar screenprints)

Bijlagen

• IMG_2139.JPG
    IMG_2139.JPG
    117,5 KB · Weergaven: 24
  • IMG_2140.JPG
    IMG_2140.JPG
    89,9 KB · Weergaven: 21
  • IMG_2144p.jpg
    IMG_2144p.jpg
    328,7 KB · Weergaven: 23
  • s-l1600_1b.png
    s-l1600_1b.png
    594,8 KB · Weergaven: 23
  • Elu manual abridged_1.png
    Elu manual abridged_1.png
    417,7 KB · Weergaven: 23

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.