Elu afkortzaag eindelijk de geest gegeven?

Mbeldman

Actieve deelnemer
10 jan 2018
101
55
Zwolle
Heb een vraag, waar ik ben ik bang zelf al het antwoord op weet.
De as van mijn afkortzaag (elu ps274 type a2 flink op leeftijd en veel werk verzet) draait niet meer. Motor loopt nog wel. Zijn de tanden van het anker versleten of is er iets anders aan de hand? Heeft het nog zin om dit te laten repareren of nieuwe kopen en weer ca 30 jaar gebruiken?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Moet er niet alleen een nieuw riempje in? Die kan je gewoon bestellen. Goedkoopste die ik zo snel kan vinden is in GB. 16 pond. Vaste land allemaal zo rond de 35 euro.
 

Mbeldman

Actieve deelnemer
10 jan 2018
101
55
Zwolle
Oh bedank, niet aan gedacht. Ga hem binnenkort maar even uit elkaar halen. Is een stuk goedkopere en duurzamere oplossing.
 

RVester

Actieve deelnemer
11 nov 2022
121
32
Delft
Lagers meebestellen kan vast ook geen kwaad. Ik vind het een erg fijne zaag. Lange stabiele zaagas in flinke lagers ook, voelt goed. Moderne afkortzagen hebben heel kortje asje en ielige lagers om links en rechts te kunnen kantelen, heb ik mn twijfels bij.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.