Elektra Beckum pk250 vs Metabo

ArcösS

Actieve deelnemer
27 jan 2013
86
4
Ik heb een Elektra Beckum pk250R/3100WN (eentje dat je niet zoveel ziet: toegebouwd tot onderen, loopwagen en voorritser)
Op zich is het een plezante machine, uitgenomen dat het nog niet gelukt is om de voorritser deftig te laten werken en dat de langsgeleider stroef loopt en niet automatisch evenwijdig met het zaagblad gaat. Ook zit de beschermkap er niet bij, de kap zelf mis ik niet echt, maar aangezien er ook een aansluiting voor stofafzuiging aan hangt zou ik deze er toch graag op monteren.

Mijn grote vraag is eigenlijk als de beschermkap van Metabo 1 op 1 past op de elektra beckum? Of zouden ze er toch aanpassingen aan gedaan hebben?

(mijn foto niet, maar identiek dezelfde, al heb ik het tafelverlengstuk niet)
1690619948541.png
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Dat 1 op een passen gaat alleen op voor de periode nadat metabo EB had overgenomen. Een tijd voor die overname was de kwaliteit zeer wisselend.
 

ArcösS

Actieve deelnemer
27 jan 2013
86
4
Ik vergeleek daarnet mijn spouwmes eens met de tekening van kruis. Het ziet er identiek hetzelfde uit.
Voor die €25 incl verzending zal ik het toch proberen :)

1690662671441.png1690662690802.png
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.