Elektra Beckum HC 260 C, vervangen lagers

Geert H.

Nieuw lid
11 okt 2022
3
0
Haarlem
Ik heb sinds kort een Elektra Beckum HC 260 C uit 1992. Ik verwacht dat de machine mooier en vooral stiller loopt als de lagers worden vernieuwd. Kruis meldt dat ze niet meer leverbaar zijn. Bij Weden24.de kan ik alleen de lagerschaal vinden, maar niet de lagers.
Heeft iemand een suggestie?
Bij voorbaat dank.
Geert
 

Speculaasbrok

Actieve deelnemer
19 dec 2018
125
23
Harkstede
Gewoon de lagers van de as halen. Type lager staat op de lager. Of met de lagers zelf naar een goede technische groothandel of een bedrijf voor bijvoorbeeld aandrijftechniek gaan. Kosten vallen reuze mee.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.108
2.615
Er zitten toch gewone kogellagers op de as? Geen lagers met een losse buiten en binnenring? Zoals speculaasbrok al meldt, staat het lagernummer op de buitenring van het lager. Is vermoedelijk iets van 6204 of zo. Kosten bij de lagerboer in terneuzen vanaf 2,50 euro per stuk. Hij verzendt per post, dus lage verzendkosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Geert H.

Nieuw lid
11 okt 2022
3
0
Haarlem
Op YouTube vond ik een uitvoerige werkinstructie. Ik hoop niet naast mijn gedemonteerde machine te staan en dan geen lager te kunnen vinden. Maar volgens Speculaasbrok gaat dat lukken..
 

Speculaasbrok

Actieve deelnemer
19 dec 2018
125
23
Harkstede
Op YouTube vond ik een uitvoerige werkinstructie. Ik hoop niet naast mijn gedemonteerde machine te staan en dan geen lager te kunnen vinden. Maar volgens Speculaasbrok gaat dat lukken..
Sterker nog, ze zijn blijkbaar behoorlijk gangbaar.
Ik reed ermee naar een vriend die een bedrijf heeft waarbij hij landbouwvoertuigen repareert en onderhoudt. Die had ze gewoon op voorraad liggen. Echter wel een variant die beter afgeschermd was tegen stof meen ik. Nou ja dat kon nooit kwaad had ik bedacht.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.