Eindelijk eens voorstellen

RainbowChaser

Nieuw lid
19 feb 2024
7
12
Belgie
Hoi,

Ik lees al een tijdje mee, en het wordt zo stilaan tijd om wat actiever deel te nemen aan het forum.

Ik woon in België, en een tiental jaar geleden heb ik samen met mijn vrouw onze huidige woning helemaal gerenoveerd. We hebben toen de keuken, een kastenwand, en enkele maatkasten volledig zelf gemaakt. We zijn begonnen met groene MDF te zagen, groeven frezen, lakken, en monteren met lijm en lamellos. Het beslag is allemaal uitgewerkt met Blum lades en scharnieren. De fronten hebben we laten maken uit poederlak panelen, omdat we een naadloos uitzicht wilden. Dit is toen best wel goed gelukt, al bleken de panelen niet altijd helemaal nauwkeurig gezaagd (dit is gedaan met een duikzaag en rails).

Nu zijn we ondertussen 3 kinderen rijker, en zijn we goed gevorderd in een nieuwbouwproject. Ook dit keer gaan we het interieur zelf maken, al gaan we het toch iets anders aanpakken. De panelen worden nu op maat besteld bij een schrijnwerker, waar ze nauwkeurig gezaagd en bewerkt (CNC) kunnen worden. Het uitwerken van de kasten doen we zelf, eerst in Sketchup met een render totdat het ons bevalt, en dan uitwerken in detail. De panelen monteren, inclusief de lades en fronten, doen we zelf. Onze stijl is modern en Scandinavisch geïnspireerd, met een voorkeur voor licht hout en wit, maar zeker ook smaakvolle accenten.

De komende dagen, weken, en maanden gaan er wel wat ontwerpen passeren, en wat vragen, dus ik kijk er alvast naar uit om jullie mening te horen!

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.