Hallo allemaal, na maandenlang alleen maar te 'halen' nu ook eens iets brengen.
Een flinke tijd terug heb ik al eens een berichtje geplaatst bij mijn profiel, met toen de wens om een bed te maken. Ondertussen, een hoop meer kennis, ideeen en een zoon rijker ben ik eindelijk van start gegaan. De schuur leeggeruimd
en alle oude werkbanken, verlaagd plafond en kasten eruit gesloopt. (Alles ligt overigens nog steeds in de weg te liggen op de oprit).
Daarna, na veel lezen op internet etc. de werkplaatsvloer ge-egaliseerd en in de epoxy gezet. Smerig werkje, met wat schoonheidsfoutjes, maar al met al erg blij met het resultaat.
. Ik had uiteindelijk net te weinig. Dus de delen waar een kast/werkbank/houtvoorraad komen heb ik niet gedaan. Daarmee redde ik net 23 m2 (in tegenstelling tot de 28(?) op t potje).
Stap 3. Een houtrek, de basis staat. Meteen de oude slaapkamerkast ernaast gezet. Die functioneert nu nog als gereedschapkast. Veel ruimte, maar niet echt practisch ingedeeld, tenzij ik mijn spulletjes aan een kledinghaak ga hangen
.
Stapje 4, toen begon het echte werk. Na de werkbank van Holzwerken gezien te hebben een ontwerpje gemaakt in sketchup. Vervolgens iets totaal anders gemaakt, omdat ik onvoldoende rekening met de standaard materiaalmaten had gehouden. Eigenlijk terug naar de tekentafel gemoeten.... maar ik was zo lekker bezig..
Betonplex blad erop 18 mm. Daaronder zit nog een MDF-blad, ook van 18 mm. De zijkanten zijn van simpel karwei-spul, met op de kopse kant een dubbele balk, verlijmd met koekjes. Ik wilde toen eigenlijk een grote veritas dubbele klem monteren (die van de holzwerken tafel) tot ik de prijs nog eens een paar dagen in de bovenkamer had. Toen met een andere oplossing gekomen.
Afgelopen weekeind mezelf een breuk geboord, met de 19mm boor van baptist. Daar had ik me even flink op verkeken. Het zijn er ook nogal wat... Heb nu nog last van mijn rug.
Eerst moeilijk vanaf naast de tafel, daarna vanaf een ikea-kruk (wie heeft m niet) en uiteindelijk op mijn knieen op tafel. De Wolfcraft boorklem is overigens grappig voor een keertje, maar na deze klus alleen nog te gebruiken voor grof werk (dat je dan net zo goed uit de losse pols kunt doen). Jammer van de 58,- euro, maar een alternatief wist ik zo ook niet.
Een flinke tijd terug heb ik al eens een berichtje geplaatst bij mijn profiel, met toen de wens om een bed te maken. Ondertussen, een hoop meer kennis, ideeen en een zoon rijker ben ik eindelijk van start gegaan. De schuur leeggeruimd

Daarna, na veel lezen op internet etc. de werkplaatsvloer ge-egaliseerd en in de epoxy gezet. Smerig werkje, met wat schoonheidsfoutjes, maar al met al erg blij met het resultaat.

Afgelopen weekeind mezelf een breuk geboord, met de 19mm boor van baptist. Daar had ik me even flink op verkeken. Het zijn er ook nogal wat... Heb nu nog last van mijn rug.
Eerst moeilijk vanaf naast de tafel, daarna vanaf een ikea-kruk (wie heeft m niet) en uiteindelijk op mijn knieen op tafel. De Wolfcraft boorklem is overigens grappig voor een keertje, maar na deze klus alleen nog te gebruiken voor grof werk (dat je dan net zo goed uit de losse pols kunt doen). Jammer van de 58,- euro, maar een alternatief wist ik zo ook niet.