Amerikaanse fabrikant Kreg heeft een nieuwe machine aangekondigd,
De Kreg Edge Ionic Drive Loose Tenon Joiner.
Oftewel een freesmachine waarmee je verbindingen kunt maken met loose tenons (ook wel “domino’s” genoemd).
Voor zover ik kan zien is de lancering momenteel nog beperkt tot Noord-Amerika (of ik moet niet goed opgelet hebben tijdens het filmpje) en voorlopig alleen beschikbaar op hun eigen 20V accuplatform.
De prijzen liggen wel een flink stuk lager dan die van de Festool Domino, of de kwaliteit en nauwkeurigheid hetzelfde niveau halen, moet natuurlijk nog blijken.
Prijzen:
Kit inclusief accu en lader: $499
Losse body: $449
Voor geïnteresseerden hierbij de introductievideo:
En de productpagina van Kreg: Kreg Edge Loose Tenon Joiner
Kreg lijkt momenteel één van de eerste grotere merken te zijn die met een alternatief voor de Festool Domino komt, nu de belangrijkste patenten binnenkort aflopen.
Ben benieuwd of andere grote merken deze trend ook gaan volgen.
De Kreg Edge Ionic Drive Loose Tenon Joiner.
Oftewel een freesmachine waarmee je verbindingen kunt maken met loose tenons (ook wel “domino’s” genoemd).
Voor zover ik kan zien is de lancering momenteel nog beperkt tot Noord-Amerika (of ik moet niet goed opgelet hebben tijdens het filmpje) en voorlopig alleen beschikbaar op hun eigen 20V accuplatform.
De prijzen liggen wel een flink stuk lager dan die van de Festool Domino, of de kwaliteit en nauwkeurigheid hetzelfde niveau halen, moet natuurlijk nog blijken.
Prijzen:
Kit inclusief accu en lader: $499
Losse body: $449
Voor geïnteresseerden hierbij de introductievideo:
En de productpagina van Kreg: Kreg Edge Loose Tenon Joiner
Kreg lijkt momenteel één van de eerste grotere merken te zijn die met een alternatief voor de Festool Domino komt, nu de belangrijkste patenten binnenkort aflopen.
Ben benieuwd of andere grote merken deze trend ook gaan volgen.