Eiken vensterbank uit 1 stuk

Fennah Woodworking

Actieve deelnemer
4 jun 2020
46
14
Vraag me niet waarom, maar ik heb 2 vensterbanken gemaakt met de uitdaging om ze uit één stuk te maken. Dus zonder houtverbindingen of iets dergelijks, een stuk massief eiken. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
Het ziet er mooi uit. Ik hoop dat het ook zo blijft. Een vensterbank is natuurlijk altijd gevoelig voor extreme warmte en koude. Maar ergens vind ik het wel een beetje zonde om zoveel hout te versnipperen, enkel vanwege het idee massief te willen maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fennah Woodworking

Fennah Woodworking

Actieve deelnemer
4 jun 2020
46
14
Het ziet er mooi uit. Ik hoop dat het ook zo blijft. Een vensterbank is natuurlijk altijd gevoelig voor extreme warmte en koude. Maar ergens vind ik het wel een beetje zonde om zoveel hout te versnipperen, enkel vanwege het idee massief te willen maken.

Ja, soms krijg je wat in je hoofd en zoek je naar uitdagingen, vandaar. Ben ook benieuwd hoe hij gaat reageren op de warmte.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Ik bewonder je doorzettingsvermogen! En het is zeker een mooi filmpje geworden.
Het is inderdaad de vraag hoe de vensterbanken zich gaan gedragen vanwege de warmte en koude en de zon er op. En luchtvochtigheid.

Wel veel hout verspilling. Misschien had je het stuk er met de cirkelzaag er uit kunnen zagen. Dan had je nu nog een paar mooie balken/planken gehad.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Als je nou een dunne plank met aan de voorkant een dunne lat en 45° verstek hoeken had gedaan kwam je lijmnaad precies op de hoek uit en had je er niks van gezien.
Scheelt een hoop werk en hout verspillen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.