Eiken keuken deuren

Svs

Nieuw lid
8 apr 2021
5
0
Putte
hey, bedankt dat jullie even tijd nemen om mijn vraag/info te lezen. Ik ben namelijk aan het plannen en meten om een nieuwe keuken te gaan plaatsen. Nu zouden we graag eiken deuren willen, en daar heb ik een vraag over. Namelijk het krom trekken, ja heb er al veel van gelezen. De panelen moeten verlijmd zijn en erna behandeld. Nu heb ik op deze wedsite Massief Eiken panelen - 18 mm Midden Europees - Doorlopende lamel panelen gevonden, als jullie inzoemen kunnen jullie zien dat deze verlijmd zijn. Heeft iemand ervaring met deze panelen, of bedenkingen. Alle opmerkingen zij. welkom
grtjs
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.123
519
Moordrecht
Denk dat dit stabieler is dan panelen uit 1 of twee stukken. Je kan ze bij binnenkomst in de ruimte waar ze komen, even oplatten en spannen en zo laten acclimatiseren. Een week of 2
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.781
747
Enschede, Twente
hey, bedankt dat jullie even tijd nemen om mijn vraag/info te lezen. Ik ben namelijk aan het plannen en meten om een nieuwe keuken te gaan plaatsen. Nu zouden we graag eiken deuren willen, en daar heb ik een vraag over. Namelijk het krom trekken, ja heb er al veel van gelezen. De panelen moeten verlijmd zijn en erna behandeld. Nu heb ik op deze wedsite Massief Eiken panelen - 18 mm Midden Europees - Doorlopende lamel panelen gevonden, als jullie inzoemen kunnen jullie zien dat deze verlijmd zijn. Heeft iemand ervaring met deze panelen, of bedenkingen. Alle opmerkingen zij. welkom
grtjs
Lamellen zijn smalle planken. Als er al vervorming optreedt, dan wordt dan gecompenseerd door buurdelen, als het allemaal goed geselecteerd is (om en om jaarringen etc.).
Massief of massiever is ook mogelijk, maar dan is het gewenst om die van een dwarsversteviging te voorzien. Niet zo lang gelden is er een YT-filmpje geweest van het SWR waarin op die manier deuren gemaakt worden:

 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
869
184
Dit soort panelen heb ik al een paar keer gebruikt. Ze trekken krom, zeker in iets als een keuken. Verstevigingen op de achterzijde van de deur voorkomen dat, maar dat kost ook kastruimte. Zelf heb ik daarom voor Bamboe (5-laags) gekozen, dat is veel stabieler.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.645
701
Antwerpen
ik denk dat er voor een keuken betere opties zijn, waaronder 3-laags (en zoals al gemeld ook 5-laags) eik, eik dikfineer MDF (waar je zelf de kopse kanten kunt afwerken met eiken latje)
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.169
1.967
Klein-Brabant, Vlaanderen
welkom als nieuw lid

massieve panelen voor een keuken ?
die zie ik zo beginnen werken
hoe groot wordt de keuken ?
voor massief heb je een groot budget nodig

putte in de kempen ?
dan kan je bij gijsbrechts gaan kijken
doe de proef: haal 1 paneel, zaag het op de grootste maat die je nodig denkt te hebben, leg het binnen, en kijk hoe vlak & recht het zich houdt
 

Svs

Nieuw lid
8 apr 2021
5
0
Putte
hey,
allemaal bedankt voor jullie menig/tips. Ik denk dat het me goed geholpen heeft. Ik ga de deuren maken van dikfineer MDF eik. Zou zonde zijn, dat alle deuren na een tijdje volledig krom trekken. Had al veel gelezen op dit form, en opgestoken. Dus van harte bedankt allemaal
 

Svs

Nieuw lid
8 apr 2021
5
0
Putte
@bert zeer interessant filmpje, mooi en leerzaam om eens te bekijken. Als je er no zo hebt, laat maar komen.
bedankt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.