effies voorstellen...

VanRembrandt

Nieuw lid
20 sep 2010
8
0
Hoi
Ik ben Peter en heb sinds 7 jaar een eigen schildersbedrijf in Alkmaar
Ik had al wat rond gesnuffeld op het forum en vond er erg interessante info op staan
Nou heb ik een vraagje aan de experts hier...
Ben namelijk van plan om handgemaakte zangvogelkooien te maken
Deze worden gemaakt van Letter/Slangenhout, Padoek, Mahonie, Zebrano, Purperharthout
enz enz.
Het hout heeft een dikte (gemiddeld) van 2.0cm tot 6.0cm en de lengtes zijn min. 65.0cm
Dit moet gezaagt worden in dikte van 0.5cm xHxL
Dus op dit moment heb ik dunne plankjes van 0.5cmx L
Deze plankjes moeten daarna in stokjes van 0.5cm x 0.5cm x 65.0cm
Nou zoek ik dus een zaagtafel die dit kan
`K zou zeggen schiet maar raak...
Mvg,
VanRembrand
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.371
0
44
zwolle
0,5 mm zagen, ik kan dit niet. ik zou ook niet durfen zeggen hoe dit aan te pakken. zeer benieuwd ben ik dan ook naar de eventuele oplossing die de andere forummers aandragen.
in ieder geval welkom om dit mooie forum.

rick
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
375
0
Zeewolde
als eerste welkom op het forum, wat in mij op kwam toen ik je vraag las was kijk in bij Proxxon wellicht dat hun iets hebben van zaagtafels die dat kunnen.

m.v.g.

Hans
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
4.120
93
Terkaple
www.woodworking.nl
Hartelijk welkom op ons forum Rembrandt.
Ik zou fineer kopen in de goede dikte en dit op een goede foto of papiersnijder tot stokjes snijden. Dus niet met een rolmes, maar met zo'n valmes dat aan een kant scharniert.
Dat slangehout lijkt me nog niet gemakkelijk, ik ben benieuwd naar de resultaten.

jaap
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
denk ook een halve cm niet?
dat is nog te doen. een halve mm zagen??? mijn SCM35 vreet die dingen gewoon op :D
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
263
0
Ten eerste welkom op het forum!
Een halve millimeter? Ik denk ook dat je een halve cm bedoeld.
Een halve centimeter zal willen met een zaagtafel of met een lintzaag.
Met een halve millimeter zat ik denken aan: zo goed mogelijk op maat zagen, en daarna op de goede dikte schuren.

Groeten Rudolf.
 

VanRembrandt

Nieuw lid
20 sep 2010
8
0
hoi
sorry jongens en meiden het worden uiteindelijk stokjes die een HALVE 0.5cm :ugeek: worden
die ik dan moet boren om de 1,5 cm met een 2mm boortje en...
rond moet schuren
ik weet dat proxxon een tafeltje heeft maar die is beperkt met een zaagdiepte van 22mm
deze zou wel goed zijn voor de stokjes maar niet om de houten plank/balk te schulpen.
ik ben bang dat het 2 machienes worden...
ben benieuwd naar uw reacties.
gr
VanRembrandt
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
413
3
zelfs diktes van 1 a 2 mm kan je rustig zagen op je cirkelzaag.
Lijm daarvoor je "mooie" hout op een geschaafd (vuren) balkje of een plaatje MDF van voldoende lengte. Zorg dat het aan de onderzijde gelijk is met het hulpmateriaal. Haal dat geheel langs je langsgeleider. Je hebt dan voldoende houwvast, veilig dus.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.