Goedendag forumleden,
alhoewel ik al enige tijd actief ben op het forum. Was dit voornamelijk in de Elektrisch gereedschap en bouwprojecten thread.
Hier gaat sinds vandaag verandering in komen.
Aan het einde van ons mid weekje Landal moesten we nog even op visitie bij de schoonfamilie.
Dit (soms) verplichte nummertje werd nu aangenaam verrassend doordat ik wat kon meenemen van mijn schoonvader die het toch nooit meer gebruikte.
Achter in de garage stond nog een draaibank die hij ooit eens op de kop getikt had, maar sindsdien stond te verstoffen in de hoek.
Niet het beste van het beste, maar, who cares! Ik kan het eindelijk eens proberen.
Alhoewel ik zelf bezig was met een eigenbouw draaibank, is dat natuurlijk helemaal van de baan.
Voor zover ik hem kan vergelijken met plaatjes op marktplaats moet dit een oude Ferm zijn.
Uit de periode, zolang het maar echt staal of gietijzer is....
Een type plaatje ontbreekt, maar soortgelijk teruggevonden via het www.

Erbij zaten ook nog een aantal beitels en gutsen.
Ik zal waarschijnlijk mijn benamingen wel fout hebben, maar dat leer ik gaandeweg wel.
Er zaten zelfs een paar Nooitgedacht beitels tussen

Alhoewel de beitels een serieuse slijpbeurt nodig hebben zat er eentje tussen die nog een "beetje" scherp was.
Ik kon het dan ook niet laten om ff een stukje te proberen. Zelfs de vrouw moest eraan geloven.
En ook zij vond het geweldig. Ik snap best dat mensen het draaien als een goede intro voor houtbewerken zien.
Erg laagdrempelig en het is echt heeeél leuk om te doen.
Voor mezelf gelijk even een slaghout gemaakt.

Enige wat nu rest is de draaibank ff een opknapbeurt te geven.
Stangen weer roestvrij maken en hier en daar wat spuitenwerk.
Tevens natuurlijk de beitels eens goed slijpen.
Iemand ideeën om de stangen weer mooi te maken.
Schoonvader zei dat wapenolie goed werkte en dan met een los scheermesje alles eraf krabben.
Zat zelf meer aan zo'n "schuurspons" te denken van een paar 100 grit.
alhoewel ik al enige tijd actief ben op het forum. Was dit voornamelijk in de Elektrisch gereedschap en bouwprojecten thread.
Hier gaat sinds vandaag verandering in komen.
Aan het einde van ons mid weekje Landal moesten we nog even op visitie bij de schoonfamilie.
Dit (soms) verplichte nummertje werd nu aangenaam verrassend doordat ik wat kon meenemen van mijn schoonvader die het toch nooit meer gebruikte.
Achter in de garage stond nog een draaibank die hij ooit eens op de kop getikt had, maar sindsdien stond te verstoffen in de hoek.
Niet het beste van het beste, maar, who cares! Ik kan het eindelijk eens proberen.
Alhoewel ik zelf bezig was met een eigenbouw draaibank, is dat natuurlijk helemaal van de baan.
Voor zover ik hem kan vergelijken met plaatjes op marktplaats moet dit een oude Ferm zijn.
Uit de periode, zolang het maar echt staal of gietijzer is....
Een type plaatje ontbreekt, maar soortgelijk teruggevonden via het www.

Erbij zaten ook nog een aantal beitels en gutsen.
Ik zal waarschijnlijk mijn benamingen wel fout hebben, maar dat leer ik gaandeweg wel.
Er zaten zelfs een paar Nooitgedacht beitels tussen

Alhoewel de beitels een serieuse slijpbeurt nodig hebben zat er eentje tussen die nog een "beetje" scherp was.
Ik kon het dan ook niet laten om ff een stukje te proberen. Zelfs de vrouw moest eraan geloven.
En ook zij vond het geweldig. Ik snap best dat mensen het draaien als een goede intro voor houtbewerken zien.
Erg laagdrempelig en het is echt heeeél leuk om te doen.
Voor mezelf gelijk even een slaghout gemaakt.

Enige wat nu rest is de draaibank ff een opknapbeurt te geven.
Stangen weer roestvrij maken en hier en daar wat spuitenwerk.
Tevens natuurlijk de beitels eens goed slijpen.
Iemand ideeën om de stangen weer mooi te maken.
Schoonvader zei dat wapenolie goed werkte en dan met een los scheermesje alles eraf krabben.
Zat zelf meer aan zo'n "schuurspons" te denken van een paar 100 grit.
Laatst bewerkt: