Hallo allemaal.
Hier volgt een klein verslag van mijn ervaring met de easycore schalentrekker.
Een paar weken terug heb ik 3 messensets gekocht en na een 2 weken knutselen aan de zelfgemaakte basisplaat heb ik vanmorgen mijn eerste schaal uitgestoken.
Eerst het hout voorbereiden.
Het is beuk van een boom die door de zwarte storm van een aantal weken terug over limburg huis heeft gehouden.
De een zijn dood. ..de ander zijn brood.

Het hout heeft een paar weken in water gelegen en ik denk dat de schors er daardoor heel eenvoudig te verwijderen is.

Het is misschien niet goed te zien. ....maar ik heb de kleinste en de middelmaat van de messen gebruikt om te kijken hoe ik uitkom met de schalen.
Het grootste mes wordt deze keer niet gebruikt.

Eerste schaal. ....

En daar is de 2de.....geweldig

Ik moet zeggen. ...het is een hele investering maar ik vind het wel waard.
Nu kan ik uit 1 blank 3 schalen halen.
Verder gaat vele maken sneller dan 3 schalen uit 3 verschillende blank s te halen.
Het is wel nog even wennen en kijken hoe ik handelingen en werkvolgorde kan verbeteren.
Ook heeft de basis plaat nog een paar tweaks nodig om deze perfect te krijgen.
Nogmaals. ....dit is mijn eerste keer een ik ben sip super tevreden.
Hier nog een klein filmpje van vandaag.
https://youtu.be/0QL50VXdxa0
Hier volgt een klein verslag van mijn ervaring met de easycore schalentrekker.
Een paar weken terug heb ik 3 messensets gekocht en na een 2 weken knutselen aan de zelfgemaakte basisplaat heb ik vanmorgen mijn eerste schaal uitgestoken.
Eerst het hout voorbereiden.
Het is beuk van een boom die door de zwarte storm van een aantal weken terug over limburg huis heeft gehouden.
De een zijn dood. ..de ander zijn brood.

Het hout heeft een paar weken in water gelegen en ik denk dat de schors er daardoor heel eenvoudig te verwijderen is.

Het is misschien niet goed te zien. ....maar ik heb de kleinste en de middelmaat van de messen gebruikt om te kijken hoe ik uitkom met de schalen.
Het grootste mes wordt deze keer niet gebruikt.

Eerste schaal. ....

En daar is de 2de.....geweldig

Ik moet zeggen. ...het is een hele investering maar ik vind het wel waard.
Nu kan ik uit 1 blank 3 schalen halen.
Verder gaat vele maken sneller dan 3 schalen uit 3 verschillende blank s te halen.
Het is wel nog even wennen en kijken hoe ik handelingen en werkvolgorde kan verbeteren.
Ook heeft de basis plaat nog een paar tweaks nodig om deze perfect te krijgen.
Nogmaals. ....dit is mijn eerste keer een ik ben sip super tevreden.
Hier nog een klein filmpje van vandaag.
https://youtu.be/0QL50VXdxa0