Eerste doosje, padoek en walnoot

nebulous

Nieuw lid
24 mrt 2010
16
0
Hoi,

Ik knutsel af en toe, en ik dacht, er is vast mooier hout dan vuren.

Ik heb dus een bijdrage geleverd aan een eerlijkere walnoot-houten-balkjes-distributie in Nederland, waar Rick een kleine mooie selectie aan andersoortig hout bij leverde.

Dit is het eerste dat ik ermee heb gemaakt: Een soort pennenbakje.

Er is vrij weinig recht aan, en ik heb op een paar plekken niet goed afgewerkt. Soms kies ik liever voor iets afmaken, dan eeuwig treuzelen, en al doende leert men. Dat gezegd hebbende, ik ben best blij met het resultaat; padoek en walnoot geeft een mooie, donkere, herfstige combinatie!

--
Frank

Attached files
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
Hoi Frank,

als het direkt 100 % heb je niks meer te leren. dus leuke uitdagingen nog te gaan.
maar ziet er zeker veel belovend uit.
Hans
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
dat ziet er goed uit!! ik ben erg blij dat ik je het hout heb mogen leveren. erg leuk apart ontwerp , ik ben zeer benieuwd naar je volgende projecten

rick"hobbyhouthandelaar"koorman
 

nebulous

Nieuw lid
24 mrt 2010
16
0
Hoi Coko,

Dank!

Ik heb een rabat gezaagd onderaan de wanden, waar de bodem precies inpast. De wanden zijn eigenlijk twee keer zo dik als je van onderen ziet. Daar zit ie dan ingelijmd. Dit sluit goed af, en verstevigt de verstekgezaagde wanden.

En daarbij leerde ik: Als je zulke kleine stukjes hebt als de korte kanten, EERST bewerkingen op het hout doen voor je het op maat zaagt. Te kleine stukjes met de 'zaagtafel' (cirkelzaag gebout aan een plaat MDF of een frame) is natuurlijk niet handig. M'n vingers waren wel veilig, maar zo'n stukje hout wordt zo opgepakt en teruggeworpen door de zaag. Gelukkig is die zaag dus zwak.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
beste frank

je kan wel kleine stukjes hout zagen op de zaagtafel. ik heb hiervoor een soort jig gemaakt met een klem erop. met deze klem zet ik dan het hout vast op mijn jig.

het engelse woord is een "toggle clamp" dit is voor mij een goede oplossing geweest


rick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.