Eenvoudige landenkast

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Neen Mathieu die zijn niet verlijmd.

Ik heb ook nog een vraagje... Als de paneeltjes aan de zijkant niet verlijmd zijn (deze met tand en groef), gaat de verf met het werken van het hout dan niet gaan openscheuren aan de verbindingen tussen 2 planken?
Ik ben ook van plan een grote dressoirkast te maken in hetzelfde genre, maar het bovenblad ook geverfd, ik had het er met een interieurarchitecte over en die raadde me aan om de binnenkant in melamine en de fronten, zijkanten en bovenblad in gelakte mdf uit te voeren. Nu ja, het enige dat ik tof vind aan mdf is dat je de stukken gewoon uit een plaat kunt zagen ipv planken te schaven en aaneen te verlijmen tot panelen, maar ik vind het massieve hout toch mooier: zelf na schilderen blijf je de mooie houtstructuur behouden... Zou er een risico zijn dat de verf 'scheurt' ?

gr seb
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik heb ook nog een vraagje... Als de paneeltjes aan de zijkant niet verlijmd zijn (deze met tand en groef), gaat de verf met het werken van het hout dan niet gaan openscheuren aan de verbindingen tussen 2 planken?
Ik ben ook van plan een grote dressoirkast te maken in hetzelfde genre, maar het bovenblad ook geverfd, ik had het er met een interieurarchitecte over en die raadde me aan om de binnenkant in melamine en de fronten, zijkanten en bovenblad in gelakte mdf uit te voeren. Nu ja, het enige dat ik tof vind aan mdf is dat je de stukken gewoon uit een plaat kunt zagen ipv planken te schaven en aaneen te verlijmen tot panelen, maar ik vind het massieve hout toch mooier: zelf na schilderen blijf je de mooie houtstructuur behouden... Zou er een risico zijn dat de verf 'scheurt' ?

gr seb

Planken eerst verven en laten drogen dan samenvoegen!
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Oei,nu ga ik beginnen blozen!
Als ik hier op dat forum rondkijk, dan moet ik nog veel leren, als hobbyist probeer ik telkens de lat wat hoger te leggen.

Rudy

Ik ga de lat ook wat hoger leggen en proberen mn volgende kastje ergens zo latten samen te voegen als jij hier doet, erg gaaf! Het hobbyisme straalt er niet vanaf, maar wel het geluld en de aandacht :)
 

robertobadjo

Actieve deelnemer
9 okt 2013
42
0
Wow prachtig. Zoiets zou ik ook wel een willen proberen te maken. Deze style spreekt mij erg aan.

Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo Bartg,

Dan moet je eens gaan navragen bij Hout Modest, daar heb ik het gekocht.
De eik is van eigen voorraad ik heb een paar jaar geleden een lot gekocht.
Mvg,
Rudy
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Hey Rudy,

Plaats je ook nog eens een foto van de kast met de lades erin als je klaar bent, ben benieuwd!

gr seb
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hey Rudy,

Plaats je ook nog eens een foto van de kast met de lades erin als je klaar bent, ben benieuwd!

gr seb

Ok doe ik, maar het kan nu wel even duren daar mijn wederhelft niet tevreden was met de gekozen kleur. Dus opnieuw schuren en verven is de boodschap !!!!

Mvg,
Rudy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.