[FONT=.SF UI Text][FONT=.SFUIText]Afgelopen week heb ik samen met mijn maat Henk een bankje gemaakt. Voor het bankje is hout hergebruikt dat ooit een bed was. Twee jaar geleden kreeg ik dat van mijn beste vriend Hans, die vanwege een verhuizing het bed had gesloopt. Tot ons verdriet is hij anderhalf jaar geleden overleden, kort na de verhuizing. Ik heb het hout eerst aan de kant gezet, met het voornemen er iets van te maken voor zijn vrouw, zodat het ook een herinneringsfunctie krijgt. Ik heb gekozen voor een klein bankje, eenvoudig van constructie ook vanwege de beperkte hoeveelheid hout. Op Pinterest zag ik een model wat met kleine aanpassingen hiervoor geschikt was en ik als leidraad heb genomen. Daarop eerst maar een paar schetsen gemaakt met maatvoering en het hout opgedeeld in de benodigde stukken. De planken zijn van Amerikaans grenen. Vol met hars maar mooi hout van 3 cm dik. De laklaag er af geschraapt en alles geschuurd, er resten nog enkele gebruikssporen. De verbindingen zijn met domino's gemaakt en met kozijnlijm verlijmt. Hier en daar versterkt met RVS schroeven en de zitplanken zijn van onderaf geschroefd. Hieronder geef ik het fotoverslag van deze klus.[/FONT][/FONT]
[FONT=.SF UI Text]
[/FONT]
[FONT=.SF UI Text][FONT=.SFUIText]Fons
[/FONT][/FONT]

Zie volgende bericht voor vervolg.
[FONT=.SF UI Text]
[/FONT]
[FONT=.SF UI Text][FONT=.SFUIText]Fons
[/FONT][/FONT]

Zie volgende bericht voor vervolg.